siDDis Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Når eg skal kompilere dette så får eg: Database.java:10: cannot resolve symbol symbol : constructor Register (easyIO.In) location: class Register r = new Register(tast); ^ 1 error Nokon som kan forklare meg kvifor dette skjer, er det noko eg ikkje har sett over? import java.util.*; import easyIO.*; class Butikk { public static void main(String[] args) { In tast = new In(); Out skjerm = new Out(); Register r; HashMap kunde = new HashMap(); r = new Register(tast); kunde.put(r.telefonnummer, r); } } class Register { String navn,adresse,telefonnummer; In tast; Out skjerm; Register(In t, Out s){ tast = t; skjerm = s; System.out.print("Oppgi navn : "); navn = tast.inLine(); System.out.print("Oppgi adresse : "); adresse = tast.inLine(); System.out.print("Oppgi telefonummer : "); telefonnummer = tast.inLine(); } } Lenke til kommentar
obotron Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Konstruktøren din skal vel ha en ref. til Out og? r = new Register(tast, skjerm); Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 aiai, det var jo bare det. Heh programmering er morsomt, sitter og river deg i håret i timer også når du endeleg finner ut av det så tenker du så lett det egentleg var!! Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå