qemilo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Folk som ikke vil ha eg Windows-typisk tastatur bør vel gå for: http://www.geekstuff.no/items.php?groupid=4&itemid=88 Fikke litt lyst på den der da. Men synes den var litt dyr. Har vel egentlig aldri reflektert særlig over keyboard før helt nylig. Bruker fortsatt keyboardet som fulgte med en Compaq i 1992. Greit nok at den har gulnet med årene, men synes den bråker litt når jeg trykker på tastene. Tenker å kjøpe den her. Er også på jakt etter en mus, helst optisk med tre knapper. Noen som har en anbefaling? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Folk som ikke vil ha eg Windows-typisk tastatur bør vel gå for: http://www.geekstuff.no/items.php?groupid=4&itemid=88 Fikke litt lyst på den der da. Men synes den var litt dyr. Har vel egentlig aldri reflektert særlig over keyboard før helt nylig. Bruker fortsatt keyboardet som fulgte med en Compaq i 1992. Greit nok at den har gulnet med årene, men synes den bråker litt når jeg trykker på tastene. Tenker å kjøpe den her. Er også på jakt etter en mus, helst optisk med tre knapper. Noen som har en anbefaling? Såg ikke på prisen før nå Dæven så dyrt det var Det tastaturet du linka til virka bra da! Endret 4. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
water Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 er det noen som har testet dette : http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...=0&dok=6504.htm på en linux box og/eller vet om tilsvarende med norsk layout? :water Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 er det noen som har testet dette : http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...=0&dok=6504.htm på en linux box og/eller vet om tilsvarende med norsk layout? :water Det er ikke noe å ha, da det blir brukt ir for overføring. *Ånei, jeg må flytte kaffekoppen slik at tastaturet mitt funker :S * Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg har et Logitech Ultra Flat med noen hurtigknapper på. Under KDE i SUSE brukte jeg Lineak og det gikk kjempefint. Nå bruker jeg Gnome under Ubuntu, og her oppdager Gnome sitt hurtigtastverktøy knappene, så det går også så det suser Dette tastaturet er forresten det mest behagelige jeg noen gang har brukt. Du må nok dog ha sansen for lette, flate taster alla laptop. Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Det eksisterer ikke noen tastatur som ikke er støttet av Linux. Alle tastatur følger standarer. Alle "spesial" taster kan konfigureres i X config eller i WM. Når det står at tastaturet støtter Win ditt og datt så betyr det at programvaren som følger med bare støtter Win. Når vi er først inne på hva som er de "beste" tastatur så holder jeg meg fremdeles til mitt gamle tastatur som var tatt fra en gammel IBM 386. Det er stort og tungt, men er en fornøyelse å skrive på. De eneste "nye" tastatur som er på høyde med dette tastatur er Keytronic sine tastatur. Endret 27. desember 2004 av olear Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg så et ganske spesielt "tastatur" for lenge siden. Det var ir, tror jeg. Det "tegnet" liksom opp tastene direkte på bordet (eller hva som lå på det, omtrent som en slags prosjektor). Så var det bare å skrive i vei - rett på bordet. Noen som vet om dette er mulig å få kjøpt noe sted til en relativt rimelig penge? Hvordan blir da evt. støtten i linux? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det husker jeg også at jeg så en gang. Som sagt tidligere i tråden blir det ikke noe problem med Linuxstøtte da alle tastaturer følger en standard. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg så et ganske spesielt "tastatur" for lenge siden. Det var ir, tror jeg. Det "tegnet" liksom opp tastene direkte på bordet (eller hva som lå på det, omtrent som en slags prosjektor). Så var det bare å skrive i vei - rett på bordet. Noen som vet om dette er mulig å få kjøpt noe sted til en relativt rimelig penge? Hvordan blir da evt. støtten i linux? http://www.virtual-laser-keyboard.com/ Endret 28. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Folk som ikke vil ha eg Windows-typisk tastatur bør vel gå for: http://www.geekstuff.no/items.php?groupid=4&itemid=88 I tillegg til å være rådyrt mangler det en aldri så liten knapp, nemlig den som på norsk er < og >.... Det vil si at om du har planer om å bruke de knappene (f.eks. lage hjemmesider), må du kjøre med engelsk tasteoppsett (happy hacking finnes bare i engelsk variant uansett)...... Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har dvorak-layout, noen som vet om det finnes norske tastaturer med fysisk dvorak-layout? Dvorak er forøvrig verdt å venne seg til, eneste ikke-fordelen er når man kommer borti andre maskiner; derfor kunne det vært kjekkt med et fysisk dvorak-tastatur. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg så et ganske spesielt "tastatur" for lenge siden. Det var ir, tror jeg. Det "tegnet" liksom opp tastene direkte på bordet (eller hva som lå på det, omtrent som en slags prosjektor). Så var det bare å skrive i vei - rett på bordet. Noen som vet om dette er mulig å få kjøpt noe sted til en relativt rimelig penge? Hvordan blir da evt. støtten i linux? http://www.virtual-laser-keyboard.com/ Det var visst fortsatt litt dyrt, ja... Lenke til kommentar
water Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det er ikke noe å ha, da det blir brukt ir for overføring. *Ånei, jeg må flytte kaffekoppen slik at tastaturet mitt funker :S * takk, noen som vet noe om hvor følsomme ir overføringer som dette egentlig er? jeg lurer på å bruke det til en mythtv boks og da ville det passe perfekt med den lille størrelsen & integrert styrekule... det var forresten styrekula jeg tenkte på når jeg spurte om linux, men det er vel sikkert generisk den også. har forresten funnet det med norsk layout her : http://www.psdata.no/ps.asp?it=100279 :water Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 IR vil sannsynligvis ha dårlig rekkevidde også. Lenke til kommentar
water Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 i følge produkt informasjonen skal den ha en rekkevidde på 7m. det jeg er mest bekymret for er følsomhet mot lys i rommet (kommer inn mye sollys på sommeren...), line-of-sight osv. :water Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Eg må dra spesialtastdiskusjonen litt vidare.... Spesialtaster i Linux er GENIALT! Det er så mykje betre enn noko eg har vore borti i Windows. Eg har satt opp tastaturet mitt til å gjere dei sjukaste tingane berre med nokre få klikk... Eg styrer lyd, båe hovudlyden og pcm-lyden, eg kan få tekst opp på skjermen som visar sang, lengde - kor langt han er, osvosv bare med å trykke på tastaturet. Eg endrar sang fram og tilbake enkelt, eg slår av/på shuffle, - egen knapp for «rolig musikk», «all musikk» osv. - Trykker eg Media får eg eit grafisk avspelingsprogram opp (gmpc) - trykker eg Media på ny forsvinn han. Trykker eg CTRL+Media får eg informasjon om sangen opp som vanleg tekst over det eg held på med. -- Alt satt opp utruleg enkelt. Det er omtrent berre fantasien som setter grenser med LinEAK... Spesialtastar er GENIALT. -- (kunne alltids mappa ting til dei vanlege tastane, men dei er ofte bruka, -- det oppsettet eg har no fungerer når eg f.eks spelar òg. Dessutan har eg det herlege hjulet til å justere lyden med. Supert! ) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 OT: Det heter vel "brukt" i nynorsk også? Ang. spesialtaster: Jeg har satt "windows-tasten" til å være "kjør program" Så fant jeg endelig noe fornuftig å bruke den til også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå