Gå til innhold

Usikkerhet rundt avbestilling


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk aldri avbestilt en vare før. Situasjonen er slik at jeg har bestilt minne og skjermkort fra techline. Etter bestilling sjekket jeg litt rundt på hw og fant ut av techlines noe frynsete rykte. Nå, en uke etter jeg bestilte har atpåtil kortet (GW 6800LE) og minnet blitt billigere på komplett.

 

Derfor lurer jeg på om jeg bare kan sende en mail til techline og si at jeg avbestiller, eller om jeg må vente til de endelig får ræva i gir og sender pakken for så å benytte meg av angreretten?

 

Takk for all hjelp! :w00t:

Endret av ecnelis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail igår kveld til techline, og forventet ikke svar med det første. Overraskelsen var derfor stor da jeg en knapp time senere fikk svar med bekreftet avbestilling.

 

Interessant var at representanten kunne fortelle at techline ble kjøpt opp for 10 dager siden. Kanskje det betyr nye tider for dem :cool:

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg for at Techline leverer varene til deg så kjapt. Sist gang jeg avbestilte derfra gikk det lenge fra jeg bestilte til jeg avbestilte, og pakken var fortsatt ikke sendt.

Da jeg fikk svar fra dem hadde det gått en tid til uten at noe mer hadde skjedd. Så avbestiillingen hos Techline er vel det eneste du kan være trygg på at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
' date='01/11/2004 : 17:20'] Hvis de er ekstra kjipe, svarer de ikke på mailen, og bare sender varen....

 

Ville ringt dem, og fått en bekreftelse på mail at ordren er kansellert... :yes:

Så lenge man faktisk har sendt e-posten så har man avbestilt ordentlig. Det faktum at nettbutikken ikke leser den er ikke ditt problem.

 

Jeg gjorde tilsvarende hos Multicom for 3-4 år siden uten at e-posten ble lest. Jeg gikk da bare til posten og sa at det var en feilsending, slik at de returnerte den, i tillegg til at jeg ringte og sendte epost til Multicom.

 

En annen sak var at Multicom etterpå oppførte seg helt useriøst og krevde porto + gebyr og sendte det til inkasso selv om jeg hadde fått foreløpig støtte av Forbrukerrådet, og hadde sendt saken til behandling der.

 

Det gikk allikevel bra, da inkassobyrået var seriøst og stoppet kravet da de fikk vite at saken var til behandling hos Forbrukerrådet, og Multicom trakk saken med en gang de fikk brev fra Forbrukerrådet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...