ecnelis Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Jeg har faktisk aldri avbestilt en vare før. Situasjonen er slik at jeg har bestilt minne og skjermkort fra techline. Etter bestilling sjekket jeg litt rundt på hw og fant ut av techlines noe frynsete rykte. Nå, en uke etter jeg bestilte har atpåtil kortet (GW 6800LE) og minnet blitt billigere på komplett. Derfor lurer jeg på om jeg bare kan sende en mail til techline og si at jeg avbestiller, eller om jeg må vente til de endelig får ræva i gir og sender pakken for så å benytte meg av angreretten? Takk for all hjelp! Endret 1. november 2004 av ecnelis Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dersom du har en konto der, gå innpå kontoen din og undersøk om du automatisk kan avbestille varene derfra. Dersom dette ikke går, ring / send mail og avbestill. Gjør du dette før de sender varene slipper du å betale for retur. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvis de er ekstra kjipe, svarer de ikke på mailen, og bare sender varen.... Ville ringt dem, og fått en bekreftelse på mail at ordren er kansellert... Lenke til kommentar
ecnelis Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Jeg sendte mail igår kveld til techline, og forventet ikke svar med det første. Overraskelsen var derfor stor da jeg en knapp time senere fikk svar med bekreftet avbestilling. Interessant var at representanten kunne fortelle at techline ble kjøpt opp for 10 dager siden. Kanskje det betyr nye tider for dem Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Tror ikke du skal bekymre deg for at Techline leverer varene til deg så kjapt. Sist gang jeg avbestilte derfra gikk det lenge fra jeg bestilte til jeg avbestilte, og pakken var fortsatt ikke sendt. Da jeg fikk svar fra dem hadde det gått en tid til uten at noe mer hadde skjedd. Så avbestiillingen hos Techline er vel det eneste du kan være trygg på at det skal gå bra. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 ' date='01/11/2004 : 17:20'] Hvis de er ekstra kjipe, svarer de ikke på mailen, og bare sender varen.... Ville ringt dem, og fått en bekreftelse på mail at ordren er kansellert... Så lenge man faktisk har sendt e-posten så har man avbestilt ordentlig. Det faktum at nettbutikken ikke leser den er ikke ditt problem. Jeg gjorde tilsvarende hos Multicom for 3-4 år siden uten at e-posten ble lest. Jeg gikk da bare til posten og sa at det var en feilsending, slik at de returnerte den, i tillegg til at jeg ringte og sendte epost til Multicom. En annen sak var at Multicom etterpå oppførte seg helt useriøst og krevde porto + gebyr og sendte det til inkasso selv om jeg hadde fått foreløpig støtte av Forbrukerrådet, og hadde sendt saken til behandling der. Det gikk allikevel bra, da inkassobyrået var seriøst og stoppet kravet da de fikk vite at saken var til behandling hos Forbrukerrådet, og Multicom trakk saken med en gang de fikk brev fra Forbrukerrådet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå