Gå til innhold

Norton Ghost på flere maskiner i nettverk!

tøs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal lage et image, som skal brukes på flere typer maskiner i nettverk. Det vil si at jeg tar en modell og legger inn alle driverne til de andre modellene jeg har inn. Dette vet jeg fungerer.

Jeg har en Ghost boot diskett.

Problemet mitt er at maskinene får samme navn. Dette finnes det en løsning på men jeg er ikke sikker på hvordan.

Må jeg installere norton Ghost på klienten? Det er litt dumt for da følger jo ghost med på alle maskinene som jeg lager ved hjelp av imaget!

Imaget skal inneholde: Office20003, WinXpsp2, Firewall, Antivirus, og diverse små programmer som VPN, RDP osv.

Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket litt på den løsningen. Men det er vist noe som heter ghost walker også, noen som har vært inne på dette?

Pomfri;

Takk... Skal lese igjennom dette løpet av morgendagen, for nå er det på tide å komme seg hjemover.. Men dette så meget bra ut!

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Pomfri!

Takk skal du ha. Dette fungerte fint. Jeg må bruke sysprep, og setupmgr.exe for å få det til å fungere. Desverre fant jeg ikke ut noe av det fra sidene du linket til meg, men etter en god del snus, og tenkepauser kom jeg fram til det.

Har ikk gjort det før, og jeg må si at jeg er meget imponert over hvo bra dette fungerer, og hvor enkelt det var i virkeligheten, bare men klikker på de rikige stedene :)

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...