stylus Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har hatt internett (ISDN) fra Tele2 i noen år nå og har nå valgt ADSL fra Telenor. Installasjonen gikk greit og de neste timene etter installasjonen brukte jeg som de fleste andre på litt surfing og nedlasting. Når jeg skulle sjekke om e-posten fungerte oppdaget jeg at jeg kunne sende epost fra en Tele2 konto til en annen av mine identiteter. Jeg har 3 forskjellige identiteter: 1. Normal epost fra Tele2 2. Søppelmail konto som jeg mottar brukernavn og passord fra diverse forum fra Tele2. 3. Ny epost konto fra Telenor. Jeg kunne motta mail til alle kontoene, men kunne bare sende mail fra Telenor kontoen til andre enn Tele2. Måtte da gå inn å endre innstillingene i Tele2 kontoene slik at de sendes via Telenor sin SMTP server: smtp.online.no Ikke mail.c2i.no Håper dette kan være til nytte for noen... Stylus Lenke til kommentar
Skello Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Eg har ADSL i fra telenor og ein online mail konto, men vil bytte til ein anna levrandør. Mister eg mail adressa og seier opp abbonemanget mitt? Får vi et svar på ditta og så kan det sikkert hjelpe et par stk og Endret 1. november 2004 av FrodeThaMan Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du kan (jeg fikk iallefall spørsmålet) overføre mailadressa di til en frisurf konto, og sånn beholde den (lurer på om de skulle ha en 50-lapp elns for det) Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Du burde legge til et spørsmålstegn bak tittelen din slik at folk skjønner at det ikke er et problem du har, men at du har en løsning for folk som lurer på dette. Holdt akkurat på å forklare deg hva som var problemet da jeg så nederste setningen din... edit: En epost adresse kan IKKE porteres (slik som med mobilnummer) til annen ISP (internet service provider), den forblir hos din forrige ISP i minimum 3 mnd. før den slettes. Ergo, dersom du bytter ISP mister du din nåværende epost adresse dersom du ikke fortsetter å betale for abbonomentet, men da er jo egentlig poenget med å bytte ISP borte. Endret 1. november 2004 av Desdichado Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Spørs litt hvilken ISP du går fra. Endel av de har jo såkalt "gratis internet" hvor du ikke betaler noe, annet en tellerskritt. Disse er det stort sett uproblematisk å ta med ePostadresse fra. Må bare, som første poster nevnte, bytte SMTP server. På den annen side tviler jeg vel på om du får NGT e.l. adresser med deg, i allefall uten å betale litt for å beholde ePost kontoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå