Gå til innhold

Hvilken kjølepasta er best?

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mens vi er inne på dette med goop.

Har bestilt meg opteron 246, så det jeg lurer på er om jeg skal smøre den utover hele "lokket" elle om jeg bare skal ha litt på mitten?

Daniel

og da slenger jeg meg på også :p

på min amd athlon xp, skal jeg ta bittelitt på kjernen også smøre det ut med f.eks. et tynt papir?

Lenke til kommentar

Man skal smøre et lag med pasta på kjernen til prosessoren!

Jeg brukte en flat skrutrekker, men man må være forsiktig så man ikke skader kjernen!!

på f.eks P4 vil jeg tro at man smører pasta på hele overflaten til prosessoren. :hmm: har "bare" vært borti AMD Prosessorer av 32 bit's typen

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

Det er ikke noen vits i å smøre pasta på hele varmesprederen til P4-prosessoren. Det er bare et lite område i midten av varmesprederen hvor selve kjernen ligger som det har noe for seg å smøre på pasta. Regn ca. 1x1cm i midten, og smør på termisk pasta (veldig tynt lag). Det skulle holde.

Lenke til kommentar
Det er ikke noen vits i å smøre pasta på hele varmesprederen til P4-prosessoren. Det er bare et lite område i midten av varmesprederen hvor selve kjernen ligger som det har noe for seg å smøre på pasta. Regn ca. 1x1cm i midten, og smør på termisk pasta (veldig tynt lag). Det skulle holde.

Det vill jeg påsta er feil.

Varmesprederen på P4, er det for å spre varmen i fra kjernen som riktignokk ligger i midten utover ett større område.

Pastaen er for å utjevne de microskopisken ujevnhetene i varmespredere, har du dermd ikke pasta utover hele vamepsrederen vil eftekten der ute bli dårligere enn om du hadde hatt utover hele.

Derfor er det anbefalt å ha utover hele istede for midten

Lenke til kommentar

Har AS5 og Volcano 12 Extreme. jeg kan klokke til 2.5ghz og prime95 stabilt uten at tempen kommer over 50 grader... da er volcanoen nede på 2100 rpm!

Hvis jeg kjører til 5500rpm drar jeg den opp til 2.7 ghz!

Anbefaler AS5 på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Det vill jeg påsta er feil.

Varmesprederen på P4, er det for å spre varmen i fra kjernen som riktignokk ligger i midten utover ett større område.

Pastaen er for å utjevne de microskopisken ujevnhetene i varmespredere, har du dermd ikke pasta utover hele vamepsrederen vil eftekten der ute bli dårligere enn om du hadde hatt utover hele.

Derfor er det anbefalt å ha utover hele istede for midten

Hvis du bare har et tynt lag i et område midt på varmesprederen, vil dette mye lettere bli skviset utover når kjøleren settes på, og da bli enda tynnere. Har du pasta over hele varmesprederen, er det mye verre å få hele det store laget til å være jevnt og fint. Så å si all varmen går rett gjennom varmesprederen og opp i kjøleren, det er minimalt som finner veien ut i utkantene av varmesprederen.

Dessuten sparer du på dyrebar termisk pasta.

Jeg bruker denne metoden selv med stor suksess på en P4 Prescott [email protected], og den er som kjent en passe varm CPU. Den går fint opp til 3.6 GHz også, men NB har ikke god nok kjøling til at jeg kan kjøre stabilt på den hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...