Sprinkle Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hei! Lurte på om det er mulig å koble til 2 tråløse koblinger samtidig. Jeg har tilgang til mitt tråløse hjemmenettverk samtidig som jeg har kontakt med det tråløse til høgskolen rett ved siden av. Er det da mulig å koble til begge disse to samtidig for å øke hasitgheten? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hei!Lurte på om det er mulig å koble til 2 tråløse koblinger samtidig. Jeg har tilgang til mitt tråløse hjemmenettverk samtidig som jeg har kontakt med det tråløse til høgskolen rett ved siden av. Er det da mulig å koble til begge disse to samtidig for å øke hasitgheten? Jeg har tenkt på det samme, men har ikke kommet fram til en løsning. Men hvis du bruker kabel på det du har hjemme, og trådløs på høyskolens linje burde det vel gå.. Lenke til kommentar
Sprinkle Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Men hvis du bruker kabel på det du har hjemme, og trådløs på høyskolens linje burde det vel gå.. Har forsøkt dette, men kan ikke se at jeg får noe høyere hastighet. Kanskje noen instillinger jeg må endre på, eller...? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har vært en post om det før. Søk Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 I utgangspunktet defaulter de fleste OS til å bruke den beste linjen som er koblet til og dette er nesten alltid kabel over trådløst. I ditt tilfelle får du ytterligere problemer siden du vil ha forskjellig IP i hvert nett du er tilkoblet. Når din maskin sender ut en forespørsel vil den få svar til den IP'en forespørselen ble sendt fra, videre vil den ta i mot et svar mot den samme IP'en med den båndbredde som er tildelt deg i dette nettet. For å sync'e to forbindelser må du ha de med samme IP over begge tilkoblingene og ha en boks som sender trafikken til deg via begge tilkoblingene, såkalt "load balancing" hvor den linjen med størst ledig kapasitet får trafikken inn. Er usikker på om du vil få maks hastighet høyere enn den beste tilkoblingen alene i dette tilfellet, men du vil da ha den andre koblingen til andre parallelle kommunikasjonsstrømmer. Har aldri satt opp noe a la det du skisserer, og betviler sterkt at du får øket kapasiteten noe særlig på en måte som er praktisk anvendelig. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=316961 spesielt http://tldp.org/HOWTO/Adv-Routing-HOWTO/index.html under "Routing for multiple uplinks/providers". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå