toreide Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har i dag en PX708A som jeg er 100% fornøyd med. Skal sette sammen en ny pc, og vurderer da å oppgradere til en brenner som takler dual layer og 16x. NEC'en ser jo ut som et meget godt kjøp til ca 600,-. Spørsmålet blir da om Plextor'en er verd 500,- mer. De egenskapene jeg setter høyest hos Plextor'en min er - 100% stabil - støysvak - nesten aldri feilbrenning - ikke kresen på media Hvordan står NEC'en seg i forhold til dette? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Se her. Tror du skal holde deg unna den Plextor brenneren(kan forandre seg ved senere firmware oppgraderinger). Kjøp deg BenQ 1620a eller Nec 3500a i stedet... Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Sjekk testen hos Anandtech.com. Eller godta at Nec 3500a vant testen både når det gjelder ytelse og pris. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har en Nec 3500 selv og har ikke hatt et eneste problem, så da er det vel ingenting som forsvarer en plextor til nesten doble prisen Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 BenQ brenneren er mye mindre kresen på platene enn NEC`en og jeg ville gått for den... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Jeg vet ikke om det er verdt å oppgradere fra en PX-708 til noe bedre så lenge Dual Layer og 16x plater både er vanskelige og dyre å få tak i. Endret 1. november 2004 av _Xorcist Lenke til kommentar
bengh Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vet ikke om det er verdt å oppgradere fra en PX-708 til noe bedre så lenge Dual Layer og 16x plater både er vanskelige og dyre å få tak i. Helt enig. Hvorfor oppgradere noe du er 100% fornøyd med ? I alle fall har ikke den nye Plextor kommet enda og tolagsplate er svindyre. Ikke stor forskjell om du brenner med 8 eller 16x heller. Det beste er nok å sitte på gjerdet å se an litt til. Har forøvrig en ND-3500 som jeg er godt fornøyd med hvis du absolutt må oppgradere. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vet ikke om det er verdt å oppgradere fra en PX-708 til noe bedre så lenge Dual Layer og 16x plater både er vanskelige og dyre å få tak i. BenQ brenneren brenner endel 8X media på 16 hvis jeg ikke er helt på bærtur nå... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vet ikke om det er verdt å oppgradere fra en PX-708 til noe bedre så lenge Dual Layer og 16x plater både er vanskelige og dyre å få tak i. BenQ brenneren brenner endel 8X media på 16 hvis jeg ikke er helt på bærtur nå... Ok, jeg mener uansett at trådstarter bør tenke litt over om han virkelig har behov for en ny dvd-brenner per i dag. Hvis han brenner veldig store kvanta så kan det nok være kjekt med en raskere brenner, men dual-layer egenskapen er ikke noe jeg ser på som særlig viktig enda. Selv gikk jeg nylig fra en sliten Pioneer DVR-A04 til en Plextor PX-712 og jeg er storfornøyd med det, og enda sikrere på mitt valg da jeg så at PX-716 var utsatt enda lenger.. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vet ikke om det er verdt å oppgradere fra en PX-708 til noe bedre så lenge Dual Layer og 16x plater både er vanskelige og dyre å få tak i. BenQ brenneren brenner endel 8X media på 16 hvis jeg ikke er helt på bærtur nå... Ok, jeg mener uansett at trådstarter bør tenke litt over om han virkelig har behov for en ny dvd-brenner per i dag. Hvis han brenner veldig store kvanta så kan det nok være kjekt med en raskere brenner, men dual-layer egenskapen er ikke noe jeg ser på som særlig viktig enda. Selv gikk jeg nylig fra en sliten Pioneer DVR-A04 til en Plextor PX-712 og jeg er storfornøyd med det, og enda sikrere på mitt valg da jeg så at PX-716 var utsatt enda lenger.. Hvorfor kjøpe ein gammal dårlig brenner, når du kan få ein heilt ny og bedre brenner for 100lappen dyrere. Den kommer til å vere på markede lengre, nye firmware gjør den enna bedre, og det varer ikke til før etter jul at double layer platene blir billige igjen. Viss du tenkter litt lengre enn et par mnd fram i tid så vil det svare seg å kjøpe ein BenQ 1620 brenner istede for ein gammal plextor brenner. peewee Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vet ikke om det er verdt å oppgradere fra en PX-708 til noe bedre så lenge Dual Layer og 16x plater både er vanskelige og dyre å få tak i. BenQ brenneren brenner endel 8X media på 16 hvis jeg ikke er helt på bærtur nå... Ok, jeg mener uansett at trådstarter bør tenke litt over om han virkelig har behov for en ny dvd-brenner per i dag. Hvis han brenner veldig store kvanta så kan det nok være kjekt med en raskere brenner, men dual-layer egenskapen er ikke noe jeg ser på som særlig viktig enda. Selv gikk jeg nylig fra en sliten Pioneer DVR-A04 til en Plextor PX-712 og jeg er storfornøyd med det, og enda sikrere på mitt valg da jeg så at PX-716 var utsatt enda lenger.. Hvorfor kjøpe ein gammal dårlig brenner, når du kan få ein heilt ny og bedre brenner for 100lappen dyrere. Den kommer til å vere på markede lengre, nye firmware gjør den enna bedre, og det varer ikke til før etter jul at double layer platene blir billige igjen. Viss du tenkter litt lengre enn et par mnd fram i tid så vil det svare seg å kjøpe ein BenQ 1620 brenner istede for ein gammal plextor brenner. peewee Oi, jeg mente ikke å anbefale han å gå fra PX-708 til PX-712. Personlig var Plextor et godt valg for meg.. jeg ville ha en brenner som var støysvak og god allround, både som leser og brenner av både cd og dvd. Jeg brenner lite DVD og derfor passet Plextoren fint. Penger var ikke særlig viktig i mitt valg siden jeg synes stort sett alle brennere er rimelige. Om den koster 600,- eller 1100,- spiller liten rolle for meg så lenge jeg er fornøyd med produktet. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Unnskyld viss jeg tolket deg feil da men den nye Plextoren er overvurdert. Vil se i at Px-712 er minst like bra. og de gamle plextorene er gode på CD-R men viss du vil ha ein billig, god dvd brenner som brenner double layer dvd+ og dvd- pluss støtter bitesetting så vill nok BenQ brenneren til 799 vere det beste valget i dag. etter min mening da. peewee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå