petterg Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Satt i en 200gb seagate for snart 2 uker siden - nå har den begynt å pipe med en konstant høyfrekvent lyd, som er så høy at den plager meg selv om jeg sitter i et annet rom med lukket dør! Lyden kommer først når maskina har stått på i 4-6 timer. Hvis jeg rebooter maskina blir lyden borte. (Dvs det tar nye 4-6 timer før den kommer tilbake.) Har en 120GB seagate som OS disk i samme maskina - den er knapt hørbar, selv om den har gått i snart 15.000 timer. En 160gb seagate som ble kjøpt samtidig med 200gb'n, og tatt i bruk en uke tidligere, er like stillegående som 120gb'n. Da 200gb'n ble satt i skjedde det et eller annet med driverene til diskkontrolleren, slik at OS disken nektet å kjøre i DMA mode. Reinstall av driverene løste dette problemet. Diagnoseprogrammet til Seagate raporterer ingen feil. Kan det finnes noen annen løsning på støyproblemet enn å bytte disk? Det frister ikke veldig å finne alternativ lagringsplass for alle data'ne på disken når den evt. må sendes inn. (alle diskene er PATA) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå