Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billigste/letteste "spillnettverk"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

JMW skrev (2002-05-23 16:35):

Hei!

Lurer på hvordan man billigst og lettest lager et spille nettverk mellom 4 maskiner... :?:

(JA, jeg har søkt i forumet etter svar men fant ingen :sad: )

Ett nettverkskort i hver pc, og en hub. strekk Cat5 kabler fra hver pc til hubben.

Lenke til kommentar

Quote:

the_ruthless skrev (2002-05-23 16:51):

Vil, som alltid, foreslå switch framfor HUB. Særlig til spilling! Går MYE kjappere og bedre og smertefritt da.

Trenger ikke switch til spilling. HUB er mer enn bra nok. Men skal du overføre store filer, så er en switch å anbefale.

Lenke til kommentar

Jeg vil si meg enig at det ikke er noe vits i å investere i en svitsj til 1200kr når men skal spille sammen 4 stykker...

Nå har vi holdt smålans i tre fire år her og alltid brukt 10mbit hub... null problem

Eneste er at man opplever en og annen out of sync i aok, men det er til å leve med..

Prøvde forresten svitsj et par ganger også, men så ikke så stor forskjell... Men det var deilig å kunne utnytte 100mbit da :smile:

til spilling kan man også klare seg med coax... men det er mer mas..

Kjøp dere en hub dere, og 4 tilhørende nettverkskabler, og seff nettverkskort i alle pc'ne

en hub koster ikke mer enn 500kr på nettet samt et nettverkskort koster mellom 150 og 500.. kjøp kjente merker med tanke på drivere og slikt...

Mye tull med noname når man har xp :smile:

Lykke til med spillinga!

Mvh Thomas Nilsen aka Z@m0ht

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-05-23 18:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 16:51, the_ruthless skrev:

Vil, som alltid, foreslå switch framfor HUB. Særlig til spilling! Går MYE kjappere og bedre og smertefritt da.

En switch har større latency enn en hub (som teoretisk sett ikke har noen)

*bare for å krangle litt*

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 22:22, JMW skrev:

Takk for alle svar...
:grin:

En ting til jeg lurte på når du (Zamoht) sa "en og annen out of sync i aok vil dere oppleve...".

Hva er dette? :?:

Takk for svar...

OK folkens... NOEN SOM KAN SVARE PÅ DETTE SPØRSMÅLET?

Lenke til kommentar

5-porters 10/100Mbps Unex-switch på PSData for 544,-.

Særlig dette med out-of-sync og den lagginga som kan oppstå når HUB'en sender ut alle pakkene til alle, er det man kan unngå.

Man kan ha hatt det problemfritt med HUB, men prøver man en god switch... Vel, det blir aldri det samme, ofte.

Lenke til kommentar

selv kjører jeg bare HUB'er i hjemmenettverket, men hadde jeg hatt muligheten ville jeg nok godt for switcher. Nå har jo jeg all MP3'en og DivX'ene på en maskin som streames til de andre maskinene, og det tar litt, men ikke fult 10Mbit.

Hva slags spillenettverk skal det være? et lite LAN/linking eller et hjemmenettverk? på et LAN/linking er det vel endel fildeling også, som tar *mye* båndbredde... (kan huske når jeg var i crewet på NorthLAN i høst; da fikk vi ikke nettverk hos crew før LANet var i gang, så vi satt på *massevis* av HUB'er, og når man skal prøve å kopiere over Half-life m/CS 1.3 på 900MB, så tar det *litt* tid på 10Mbit HUB...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 16:35, JMW skrev:

Hei!

Lurer på hvordan man billigst og lettest lager et spille nettverk mellom 4 maskiner... :?:

(JA, jeg har søkt i forumet etter svar men fant ingen :sad: )

Billigst og lettest: 4 nettverkskort med coax, tre kabler, to terminatorer og du er på nett.

180kr*4 + 88kr*3 + 19kr*2 = 1022kr.

Men det er nok ikke den beste løsningen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...