eirikJO Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Finnes det en ssh klient man kan legge på min lokale webserver slik at jeg kan fjenrstyre boksen via web? På den måten slipper jeg vel å åpne port 22? Jeg vet om http://ssh.uio.no. Det er noe slikt jeg tenker meg. Må jeg installere noen program på pc'en for å få dette til å virke? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Webmin har i alle fall noe slikt. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du trenger noe ala MindTerm SSH. Jeg kjører det ikke på egen server, men funker iallefall fint på ntnu sine systemer Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det vil ikke fungere. For MindTerm&friends er java-appletter, og de blir som kjent kjørt på den boksen du sitter på. Dermed må den koble seg til serveren igjennom port 22. Blir på en måte som en vanlig ssh-klient, bare at den er i nettleservinduet. Da er du like langt. Jeg så en gang noe på freshmeat, SshWebProxy eller no slikt, det så litt artig ut. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Nå er ikke port 22 en sikkerhetsrisiko uansett. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 hvis det er fordi at f. eks. skolen din sperrer port 22, så kan du bare velge å kjøre opp en sshd på en annen port (sshd -p 8080) dette vil da starte en ssh server på port 8080. Det hjalp i alle fall meg til å bruke timene til noe nyttig en gang i tiden:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå