Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Store dekk (215/75r15)

elcash

Anbefalte innlegg

jeg har en jeep grand cherokee og trenger nå nye vinterdekk (og sommerdekk etterhvert). problemet er å få tak i dekk i riktig størrelse, nemlig 215/75r15.

noen som kan anbefale et sted hvor jeg kan kjøpe rimelige og gode dekk til bilen min, fortrinnsvis i østlandsområdet (oslo med omeng)? jeg er ikke spesielt interessert i å kjøpe dekk privat, ønsker å gjøre dette gjennom en forhandler - men så langt har jeg ikke vært heldig med å finne noen...

rimelig pris er viktigst, men kvalitet er heller ikke å kimse av - har du noen å anbefale? fint hvis du har en link, i verste fall kan jeg leve med et telefonnummer til forhandleren. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du nødt til å ha 75..? Det er her det minsker, finnes mange på f.x 65..

veldig godt spørsmål, det vet jeg faktisk ikke - eneste jeg vet er at det nå er 215/75r15-dekk som sitter på bilen. hva som er lovlig for min bil er jeg usikker på... :blush:

Lenke til kommentar

ringte importør av jeep, de sa at 225/70r15 var typisk for en jeep grand cherokee.

takker forøvrig for god respons! :)

edit: og eiker motorshop har tilbud på cooper winter master i dimensjon 215/75r15 som er min opprinnelige, kun 798,- pr stk, noe jeg antar er temmelig rimelig, uten at jeg vet noe om kvaliteten på disse...? :ermm:

edit 2: joda, og det ble nye dekk på meg fra eiker motorshop. cooper wintermaster har blitt anbefalt av alle, inklusive jeep norge. dekkene er piggfrie vinterdekk (siden jeg bor i oslo og er befengt med piggdekkavgift) og er et hav bedre enn helårsdekkene jeg hadde. servicen på eiker motorshop var upåklagelig! :)

Endret av elcash
Lenke til kommentar

Hei,

215/75x15 er vel litt spedt på en Grand Cherokee?

Kona har en RAV 4, som vi har satt 255/55x16 på sommeren, og 235/65x16 på vinteren, og enda ser det bare sånn måtelig fett ut!

Du har sikkert også litt feilvisning på speedometeret, så ved å gå opp de tillatte 4% (tror jeg det er) i rulleomkrets, så får du også et riktigere speedometer.

Dermed kan du bruke opp til 225/75, 245/70, 265/65, eller 285/60, avhengig av felgbredde og lommebok.

Jeg har handlet (flere ganger) hos Gjøvik Dekksenter AS, og de er nesten alltid billigst, så prøv med en telefon dit.

Strandg. 13 2815 Gjøvik.................. 61 17 90 07

- Telefaks................................. 61 17 90 08

Hilsen Inspeed

Lenke til kommentar

Tror kanskje 285/60 ville subbet pittelitt.. Ikke særlig gunstig på snø heller. :) Men et sett med 225/75R15 blir vel ikke så dumt. Cooper er hvertfall ekstremt store på 4x4 og amerikanske biler, så der gjør du definitivt ingen feil. Har selv kjørt Cooper dekk på alt fra personbiler til store 4x4'er.

Lenke til kommentar
Jeg har handlet (flere ganger) hos Gjøvik Dekksenter AS, og de er nesten alltid billigst, så prøv med en telefon dit.

Strandg. 13 2815 Gjøvik.................. 61 17 90 07

- Telefaks................................. 61 17 90 08

Hilsen Inspeed

Er det dem som ligger et stykke bortom tog/busstasjonen..?

Grønt skilt, rett over veien for en bilforhandler (i et lyskryss)..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...