eskilh Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har et ati radeon 9600 pro. For at pc'en skal bli litt stillere hadde det vært kjekt med en passiv kjøler på den, men jeg gidder ikke å legge ut 300 spenn for zalmans heatpipe. Lurer på om en http://slik zalman chipset-ribbe vil funke, vet at den vil ta opp en del pci-plasser, men det gjør ingenting. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 vill tippe at den har en god del for lite kjøleområde. har en slik zahlman heatpipe med 2 120mm vifter svivevnde rett forran og rett bak kortet, enda blir det godt håndvarmt. Den andre du viser til har jeg som chipset kjløler og den blir også litt lunken i temperaturen. så jeg vill ikke anbefale å prøve det oppsettet du beskriver,da er det bedre å leve med støyen inntil du får råd til heatpipen(bruk prisguiden for å finne den billigeste og husk at den kommer i flere varanter (1 eller 2 pipes). Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hiver meg på argumentet til eskilh. Bruker selv den passive kjøleren du nevner til NorthBridgen, men skal du kjøle skjermkortet ditt bedre må du nok ut med penger til heatpipe. Det er tilbud på microplex nå: 195 kr. Se denne linken. Lenke til kommentar
ruva Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Finnes denne løsningen for ATI AIW kortene? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Finnes denne løsningen for ATI AIW kortene? Lenke til kommentar
eskilh Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 hmm, 195 spenn sa du? Blir jo 341,88 inkl. porto, da klarer jeg meg uten. Lenke til kommentar
adJuster Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Enig med Dopus. For å fjerne mest mulig støy, må man gi litt. Kjøpte i går en Zalmannkjøler ZM80CHP til et Sapphire 9800 Pro. De 2 nye ribbene er jo enorm i forhold til den originale som stod på. Ekspeditøren som solgte sa at flere hadde kommet tilbake og kjøpt vifta ZMOP1 i tillegg, da de syntes at det ble for varmt uten. Men det gjalt stortsett høyere utgaver enn 9800 Pro. Kjøpte den jeg også, med det samme jeg var der. Alt for under 300 kr, over disk. Men det er klart, da jeg kjøpte kortet kostet et Ultimate Edition 800 kr mer. Nå er differansen bare 200 kr på nett. ( Ellers vil jeg bare si at vifta går på 5 v og støyer 20 dB. Samme som resten av oppsettet mitt. Men stopper man med det......? Vel, lykke til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Millmax, ganske unødvendig innlegg angående Google. Ved bruk av dagens søkemotorer finner man så og si svar på alt her. Det betyr ikke at man skal la være å spørre av den grunn. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Men bildet i seg selv hadde høy underholdningsverdi.... :!: Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Eskilh:om du bor i oslo kan du plukke opp ditt eksemplar på digitalimpuls i møllergata til 235 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå