Gå til innhold

gKrellm og cpu temperaturen...


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har instalert gKrellm og lm_sensors får å se tempen i gKrellm. Men det var visst ikke bare så enkelt.:sad:

Etter å ha lett i snart en uke etter svar så er jeg litt lei, og jeg trenger hjelp.

 

Jeg trodde av filen /proc/sensors skulle dukke opp (nesten) automatisk, men det gjorde den ikke. Slik jeg har forstått så er det denne filen gKrellm bruker for å vise temp-info, ikkesant?

De sensors filene jeg finner på disken hjelper meg heller ikke stort mer

/usr/rc.d/init.d/sensors

/usr/bin/sensors

...men om det er slik at noen av disse to filene skal brukes, så hvordan forteller jeg det til gKrellm (har prøvd litt selv)

 

På forhånd takk for seriøse svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-23 16:25, JustinCase skrev:

Hei

Jeg har instalert gKrellm og lm_sensors får å se tempen i gKrellm. Men det var visst ikke bare så enkelt.:sad:

Etter å ha lett i snart en uke etter svar så er jeg litt lei, og jeg trenger hjelp.


Jeg trodde av filen /proc/sensors skulle dukke opp (nesten) automatisk, men det gjorde den ikke. Slik jeg har forstått så er det denne filen gKrellm bruker for å vise temp-info, ikkesant?

De sensors filene jeg finner på disken hjelper meg heller ikke stort mer

/usr/rc.d/init.d/sensors

/usr/bin/sensors

...men om det er slik at noen av disse to filene skal brukes, så hvordan forteller jeg det til gKrellm (har prøvd litt selv)


På forhånd takk for seriøse svar...


--


Det du trenger er sensors plugin til gkrellm.

lm_sensors, og i2c-utils hvis jeg ikke husker helt feil.

Les howtoen på sida til lm_sensors (søk etter lm_sensors på http://www.freshmeat.net), og hvis du bruker redhat eller noe annet rpm basert system, hent heller ned tgz filene og compiler selv siden jeg vet av erfaring at disse rpm'ne ikke er noe å stole på.

 

Du kan også prøve å kjøre "sensors -s" for å se om det fungerer, det er også noen programmer som følger med lm_sensors som setter opp allt for deg lett.

 

Mvh Ola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...