Gå til innhold

ECS Elitegroup G556E

Sfinx

Anbefalte innlegg

Noen som har testet denne pc`n?

Jeg kjøpte denne modellen for en tid tilbake og er veldig fornøyd med den.

Eneste jeg har å si er at lyden er ganske dårlig på den. Hvertfall i mitt tilfelle. Men skal den ikke være generelt bra på denne? Ellers fungerer den kjempebra.

Virker kanskje litt billig i fasaden i forhold til noen andre toppmodeller.. men det er nå så.

Men er det noen som har noen erfaringer med denne pcn? Ser at de ikke har noen test av denne på barbara. Har hørt at det er en test på dinside da..

Men er det noen andre som synes det er dårlig lyd på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil helst bytte inn igjen min ECS Elitegroup G556E og heller kjøpe meg Tundra 1557modell fordi jeg ikke er helt fornøyd med den jeg har..

Jeg kjøpte min hos Multicom Norge for nesten en mnd siden.

Får jeg da levert den tilbake tror dere?

Det dreier seg om ganske så mange penger da.. så jeg håper at det går.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
[...]

Jeg kjøpte min hos Multicom Norge for nesten en mnd siden.

Får jeg da levert den tilbake tror dere?

Det dreier seg om ganske så mange penger da.. så jeg håper at det går.

Noen som har noen tips?

Tviler sterkt på det.

1 måneds bruk er lang tid. Men du får vel høre med dem.

Om du er kjempestor kunde hos dem kanskje du får det.

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Forresten.. Hvorfor kan det være så store forskjeller på tester av bærbare pc`r?

Her på barbara fikk ECS G556E 5 av 10 mulige i score, mens den fikk 5 av 6 på dinside.no

Merkelig.

Men de nevner i denne testen på barbara at G556E har dårlig skjerm? Det kan jeg ikke skjønne. Synes den er velidg behagelig jeg da men..

Dårlig batterilevetid da.. Med tanke på centrino og alt det der..

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min G556E!

1,7 Ghz M Prosessor (P-M)

1024mb DDR RAM (2x512)

80gb harddisk.

Har ingen problemer med den i det hele tatt!

Fikset selv tastaturet ved å legge noe sportsteip under fordi det var løst, ellers har maskinen vært glimrende: DEn er stabil og jobber godt. Små knirkelyder trekker litt ned(men det er bare når jeg holder maskinen i hendene, ikke når jeg arbeider på den). Den blir ikke særlig varm, og lager ikke lyd ved surfing eller word skriving. Det er verre under spill, men merker ikke vifta grunnet headsett. Batterilevetida er på 3 timer ved surfing, 2 timer og 3o minutt ved word og surfin, og ca. 1 time og 30 minutt viss jeg hører musikk, spiller ett spill (alla CM4), har oppe noen internett sider og slik. Uansett så bruker jeg maskinen mest når jeg har tilgang til strøm.

Syns barbara sin test er feil. dinsisde sin test syns jeg er mer riktig. Det virker nesten som om barbara akkuratt hadde testet en ibm super god pc før testen av g556e, som er to helt forskjellige maskiner når det kommer tilø kvalitet.

Forresten, hvorfor kjøpe en 1557 isteden for å beholde en g556e? Bytte ut metall, ta inn plastikk? Det er jo samme innhold nesten uansett, fatter ikke hva som skulle blitt forbedret med bytte til 1557?

Lenke til kommentar

Hallo Sfinx!

Jeg har hatt begge deler så jeg kan påstå jeg vet hvem av de som er best. Rent kvalitetsmessig så er det ikke tvil om hvilken som er best, både med tanke på lyd (hvis det var viktig for deg) og byggemateriale... Green 556E er best! 1557'en jeg hadde først var knirkete, lagd kun av plast og jeg følte att den ikke levde opp til forventningene jeg hadde hatt til pc'en. Derfor leverte jeg den tilbake og takketvære god kundeservice hos Netshop var dette ingen problem. Jeg bestilte G556E'en hos Multicom, der er det forresten ikke mye å si på servicen gitt!

Så min konklusjon er att E556G er best...

Lenke til kommentar

Har selv G556. Husk at testen til barbara ikke testet den "ferdige" modellen av G556E. Dvs at modellen ikke var ferdig utviklet. Leste om dette et eller annet sted i forumet, husker ikke hvor.

Uansett G556E er en super bærbar!

Har ikke problemer med vifte. Skjermen er glimrende! Vannvittig bra lysstyrke! Skal love deg at skjermen holder mål. Spiller spill som Doom3 og Call of duty på max grafikk! Noe mer kan du ikke forlange av en bærbar!

Vil gjøre deg oppmerksom på at viftestøyen på G556E er bare et oppblåst tema her. Har ikke problemer med det i hele tatt! Opplever bare en støyøkning når jeg installerer spill, ellers er støyen så godt som stille!

Bare spørr hvis du lurer på noe

Lenke til kommentar

Nja... stille og stille. Viss du tenker på at det først bråker når den installerer fra cd, så er nok vifta stille. Men sånn til vanlig så høres vifta godt på nivå 3, og kan bli plagsom på nivå 4.. jeg har derimot innstillt min slik at den ikke skal gå så ofte opp på disse nivåene. Det var etter råd fra it24.no, og nå er den svært så stillegående. :yes:

Skjermen er ikke glimrende, den er helt ok for bærbar å være. Jeg liker oppløsningen veldig godt, men skjermen kan ikke betraktes så godt viss du ikke ser den rett bent på liksom.

Ellers er maskinen glimrende, bra ytelse, mye for pengene og kvalitetsfølelse er det jeg sitter igjen med. :w00t:

Abselutt en maskin å anbefale. Men skal dere ha glimrende skjerm: Kjøp Dell. Helt stillegående maskin: Kjøp IBM

Dette er maskinen for deg som ønsker mye for lite, men allikevel kvalitet. 1557 er ikke kvalitet i mine øyne.

Siden g556e vinner både prismessig og kvalitetsmessig burde det ikke være noen vurdering om hvilken maskin jeg ville valgt viss valget stod mellom de samme igjen.

Lenke til kommentar

Ok, så viftestøyen blir forminsket ved bruk av kjølepasta?

Jeg leste her i forumet att det var noen som ikke hadde merket så stor forskjell, men hvis det ikke stemmer så kjøper jeg kansje en tube...

Er det noen som kan bekrefte att jeg kommer til å merke forskjell?

Regner ikke at det er så vanskelig å smøre på litt pasta men er det noe jeg må passe på så jeg ikke ødelegger noe?

TAKK!

Lenke til kommentar
Ok, så viftestøyen blir forminsket ved bruk av kjølepasta?

Jeg leste her i forumet att det var noen som ikke hadde merket så stor forskjell, men hvis det ikke stemmer så kjøper jeg kansje en tube...

Er det noen som kan bekrefte att jeg kommer til å merke forskjell?

Regner ikke at det er så vanskelig å smøre på litt pasta men er det noe jeg må passe på så jeg ikke ødelegger noe?

TAKK!

her er tråden om viftestøy på g556e.

Lenke til kommentar

Ja.. jeg tviler egentlig på at jeg kommer til å bytte den ut uansett.

Kan kanskje innrømme at den ikke er så bra designmessig som mange andre laptoper ute der, men den virker ganske så solid synes jeg da.

Har ikke noe problemer med neon knirkelyder, dårlig tastatur eller skjerm jeg.

Eneste må være batterilevetiden som sagt.. men jeg er i bunn og grunn veldig fornøyd.

Jeg ga 15 000 for denne uten OS på multicom og har 1,7GHz centrino cpu, 512MB RAM, 80GB hdd og ati radeon m11 brikken med 128MB så synes den fungerer meget bra! Har også DVD-brenner +/-

Støy er hvertfall ikke noe problem. Er fornøyd jeg. Har ikke behov for flere usb porter eller firewire. Minnekortleser hadde jo vært greit å hatt, men det er ingen "må ha" for meg.

Synes ikke den testen på barbara var så veldig bra. Hvertfall ikke hvis de hadde testet den "uferdige" versjonen.

Da burde de hvertfall oppdatert testen med en nyere type! Det er det minste!

5 av 10 på anbefaling er jo ganske dårlig da!! Skjønner ikke hvorfor folk skal styre unna denne her..

G556E er i bunn og grunn en solid og god pc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...