Gå til innhold

Ny bærbar PC

Anbefalte innlegg

Hei, grunnen til at jeg henvender meg her er at jeg ikke har særlig greie på bærbare. Jeg trenger derfor anbefalinger for å klare å velge riktig modell. Jeg kunne gjerne tenke meg en Acer av et eller annet slag, gjerne Travelmate. Men det finnes jo so vanvittig mange varianter at jeg går helt i surr.

Kom gjerne med forslag til kjøp. Her er mine kriterier:

- Intel Centrino teknologi, basert på Dothan CPU.

- Minimum 512 MB RAM og 60GB HDD

- Ikke wide screen, men 15"

- Maks kroner 15.000

- Ikke Fujitsu Siemens

Maskinen er ikke tenkt som en desktop-erstatter. Vanlige kontorapplikasjoner

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prodigy: Den ser ganske enkelt genial ut! Det eneste er at jeg ikke har hørt om merket. Multinote. Vet ikke hvor mye det har å si at jeg ikke har hørt om dem. Har du noe erfaring med modellen Prodigy?

Har desverre ikke noe erfaring med den, men jeg har litt lyst på den selv. Kanskje noen andre her som har erfaring med CL56?

Edit: Hvis jeg ikke tar helt feil, så er Multinote multicoms eget merke. Rett meg hvis jeg tar feil...

Endret av -Prodigy-
Lenke til kommentar
Ja, takk for lenken.

Hva med en eller annen variant av Acer Travelmate? Jeg har litt tro på dem.

Acer Travelmate er jo også et alternativ. En i klassen min har Acer Travelmate 8005LMi, og den er ganske bra den! Så den har jeg erfaring med. :p

Edit: Vet jeg har sett en test av Acer Travelmate et sted... *lete*

Edit 2: Fant den.

Endret av -Prodigy-
Lenke til kommentar

Når jeg tenker på det. Blir det ikke litt overkill med 9700 pro skjermkort, 1024 mb minne osv. til en kontormaskin...? En kontormaskin burde vel være så lett som mulig og samtidig ha god batterilevetid og ikke minst god service. Acer har jo gode maskiner, men det finnes jo flere andre, som feks HP, Dell (anbefaler ikke Dell), Fujitsu Siemens (noe som du ikke ville ha) og mange andre. Faren min kjøpte seg i sommer en HP NX 7010 som han bruker kun til kontorarbeid. Den er lett, har lang batteritid og har widescreen skjerm (noe som du ikke ville ha...?). Han er veldig fornøyd med den, og han har ikke hatt noe problemer med den. Så jeg kan trygt anbefale den! Den kommer jo litt over budsjettet ditt, men du kan sikkert bare ringe eller sende mail til HP å spørre dem om de kan konfigurere den så prisen blir ca 15k. Du trenger jo ikke 1.8 GHz prosessor og DVD-Brenner. Eller kanskje du trenger DVD-Brenner, det vet jo ikke jeg. Men HP har jo andre modeller også, som feks. NX 9030. Har ikke prøvd den, men den er sikkert bra.

Som du sikkert har skjønt, så anbefaler jeg HP. Det er fordi jeg har hatt flere HP og Compaq maskiner selv, (har compaq nå) og jeg synes de leverer gode maskiner og god service.

Du kan jo bare surfe litt rundt på sidene dems og se om du finner noe.

Lykke til med valget!

Endret av -Prodigy-
Lenke til kommentar

OK, det står mellom 3 stk nå:

- Acer Travelmate 6004LCi - kr 14868,-

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108764&mlevel=090101

Negativt: Må kjøpe XP. Kun ett års garanti

- Multinote CL56 PRo - kr 14595,-

http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...lagerantall=5pl

Positivt: RAM og HDD. Trenger ikke kjøpe OS

Negativt: Kun ett års garanti

- Tundra 1557X Pro - kr 13995,-

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108715&mlevel=090104#

Positivt: Trenger ikke kjøpe OS

Negativt: Kun ett års garanti.

Nå hva sier dere? Hvilken ville dere ha valgt? Det er fint om dere begrunner valget.

Takk

Lenke til kommentar
Når jeg tenker på det. Blir det ikke litt overkill med 9700 pro skjermkort, 1024 mb minne osv. til en kontormaskin...? En kontormaskin burde vel være så lett som mulig og samtidig ha god batterilevetid og ikke minst god service. Acer har jo gode maskiner, men det finnes jo flere andre, som feks HP, Dell (anbefaler ikke Dell), Fujitsu Siemens (noe som du ikke ville ha) og mange andre. Faren min kjøpte seg i sommer en HP NX 7010 som han bruker kun til kontorarbeid. Den er lett, har lang batteritid og har widescreen skjerm (noe som du ikke ville ha...?). Han er veldig fornøyd med den, og han har ikke hatt noe problemer med den. Så jeg kan trygt anbefale den! Den kommer jo litt over budsjettet ditt, men du kan sikkert bare ringe eller sende mail til HP å spørre dem om de kan konfigurere den så prisen blir ca 15k. Du trenger jo ikke 1.8 GHz prosessor og DVD-Brenner. Eller kanskje du trenger DVD-Brenner, det vet jo ikke jeg. Men HP har jo andre modeller også, som feks. NX 9030. Har ikke prøvd den, men den er sikkert bra.

Som du sikkert har skjønt, så anbefaler jeg HP. Det er fordi jeg har hatt flere HP og Compaq maskiner selv, (har compaq nå) og jeg synes de leverer gode maskiner og god service.

Du kan jo bare surfe litt rundt på sidene dems og se om du finner noe.

Lykke til med valget!

Hei, takk for all hjelp og kommentarer! 15K er grensen for direkte kostnadsføring. Vil ikke over dette.

Enig i at det er overkill med 9700 Pro, kanskje med 1024 MB også (768 hadde vært ideelt)

Widescreen har jeg ikke sansen for. Jeg synes det er stygt.

Jeg skal sjekke ut HP. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Da kan jeg svare på mitt siste spørsmål selv, samt opplyse hva jeg valgte.

6004 har litt kraftigere prosessor enn 6003. LMi har DVD brenner, mens LCi har CD-brenner. LMi skal visstok være proffutgaven.

Det ble en Acer TravelMate 6004LMi

Det er for tidlig å si noe enda, men førsteinntrykket er meget bra

Takk for hjelpen til de som har bidratt

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg hatt den bærbare PCen min en stund, så jeg tenkte jeg kunne oppsummere litt erfaringer.

Solid bygget, bra kvalitet. Er ikke noe raskere enn den være. Skjermen skuffer. Man skal ikke endre mye på hodestillingen før skjermbildet blir dårligere. Man må liksom se veldig rett på skjermen for at bildet skal være bra.

OK batterikapasitet.

Det trådløse fungerer bra.

Støynivået er lavt.

Jevnt over er jeg godt fornøyd, men minus for skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...