gelakin Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hei! Har akkurat mottatt et Edirol Midi-keyboard type PCR-50 som jeg har fått til å fungere og alt ser helt greit ut BORTSETT fra en ting. Jeg gjør oppmerksom på at forklaringen under må sees i lys at jeg er skikkelig nybegynner og forklarer meg ihht til det *s*. Når jeg trykker ned tangentene så er det litt lite respons tilbake i form av lyd. Dvs... hvis jeg trykker tangentene hardt ned (noe jeg anser vil være 100%) så ser jeg i programmet jeg "spiller inn" notene (både i Cubase og Fruityloop) i at responsen ligger rundt 60-70 %. Er det mulig på noen måte å justere "Velocity" slik at denne er mer sensitiv i forhold til trykket på tangentene. Noen som har et godt svar ? Gelakin Lenke til kommentar
arela Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 du stiller maxnivået for hver kanal før du spiller inn. Så vidt jeg husker ligger det på ca 100 (av 127) i cubase. (ja, stemmer i sx). I cubase kan du "tegne" velocity ol som du vil, eller gå inn på midi > list editor Men du kan jo skru opp høytalerne etc også :-) Det viktigst er vel at alle spor har ønsket nivå i forhold til hverandre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå