OdinTheGod Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Dette har jeg: Hardware: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out <-- byttes ut med "Asus Radeon X800PRO 256MB DDR VIVO AGP, ATI X800PRO, DVI-I,ViVo" til uken. Chenbro Gaming Box Black/Orange 350W Strømforsyning. Asus K8V SE DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Western Digital USB2.0/Firewire 250GB 8MB Dual Option, 7200RPM Plextor DVD brenner. Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth, tastatur/mus, USB, PS/2 OS: Win XP NO PRO. Problem: 1. Maskina vil ikke boote normalt når jeg har den eksterne HDn og 160 GB disken kobblet til. Får da beskjed om å sette inn riktig boot (ettellerannet) i oppstart og starte maskina på nytt. Det jeg må gjøre er å starte på nytt, komme meg inn i BIOS for så å sette den 200GB S-ATA disken som disk nr 1. Når jeg da starter maskina på nytt igjen starter den som normalt. Men om jeg må boote eller vil slå av maskina for så å slå på igjen. Må jeg på nytt sette BOOT rekkefølge og disk nr 1. OS ligger da sef på den 200GB S-ATA disken. Kobbler jeg i fra den eksterne disken samt den 160GB IDE ATA disken booter den som normalt. Jeg har prøvd å boote fra OS plata for å event prøve å kjøre "fixboot" Men da finner programmet ingen disker og jeg må trykke F3 for å avslutte. 2. Hvorfor fungerer ikke mitt "Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth, tastatur/mus, USB, PS/2" tastatur i BIOS? Når jeg skal inn der må jeg kobble til et vanlig PS/2 tastatur. Det funket fint på min gammle maskin uten at jeg måtte gjøre noe spessielt. Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre for å fikse problemene? Endret 1. november 2004 av OdinTheGod Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Ingen som kan hjelpe lille meg? Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Ingen som kan hjelpe lille meg? Vær så snill? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 1) Nullstiller BIOSen seg? Sjekk CMOS batteriet og at ikke reset jumperen har kontakt (sjekk manual til hovedkortet). 2) Maskinen din laster ikke de nødvendige driverne til Logitech tastaturet før under lasting av Windows. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 1) Nullstiller BIOSen seg? Sjekk CMOS batteriet og at ikke reset jumperen har kontakt (sjekk manual til hovedkortet). 2) Maskinen din laster ikke de nødvendige driverne til Logitech tastaturet før under lasting av Windows. 1. Ser ut til at det er rett med batteriet og jumper. Kan det ha no med at S-ATA og IDE ATA disken var kobblet til samtidig? Husker jeg måtte laste inn ett eller annet fra HK CDn på diskett for å kjøre dette når jeg skulle installere OS. For instalasjonsprogrammet fant ikke S-ATA disken. 2. Hva gjør jeg for å få Win til å laste inn Logitech driverenne rett da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå