kilogram Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Ny feil i Internet Explorer Enda en sikkerhetsfeil i Internet Explorer ble funnet rett før helgen, denne gangen på BugTraq-lista. Trikset lar en ondsinnet nettside vise en falsk mål-side når du beveger musepekeren over en lenke. Les artikkelen her Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det vises feil hos meg og firefox på FC2. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 den viser www.programmer.no med firefox med meg, men linken fører til programmer.no. vist eg trykker og holder linken nede, så viser det www.hardware.no i adresselinja, men eg kjem framleis til programmer.no. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Statusbaren viser http://www.programmer.no når pekeren er over linken, hvis jeg holder den nede kommer det opp http://www.hardware.no i statusbaren og når je slipper den kommer jeg til http://www.programmer.no er der slik det skal være?? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 I IE står det i statusbaren at linken går til Programmer.no, men når du klikker på linken, blir du tatt til Hardware.no. Dette er farlig, og lar ei ondsinna webside ta deg til ei anna adresse enn du trur du går til. I andre browsere (t.d. Opera) står det at linken går til Hardware.no i statusbaren, og då går linken til Hardware.no. Dette er korrekt oppførsel, siden den totalt ignorerer linken til Programmer.no. I Firefox står det at linken går til Programmer.no i statusbaren, og når du klikker på linken går du til Programmer.no. Dette er og korrekt oppførsel, siden den totalt ignorerer Hardware.no-linken. Det kan sjølvsagt diskuterast kva som er mest korrekt av Firefox og Opera sin måte. Lenke til kommentar
G Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) I IE står det i statusbaren at linken går til Programmer.no, men når du klikker på linken, blir du tatt til Hardware.no. Dette er farlig, og lar ei ondsinna webside ta deg til ei anna adresse enn du trur du går til. I andre browsere (t.d. Opera) står det at linken går til Hardware.no i statusbaren, og då går linken til Hardware.no. Dette er korrekt oppførsel, siden den totalt ignorerer linken til Programmer.no. I Firefox står det at linken går til Programmer.no i statusbaren, og når du klikker på linken går du til Programmer.no. Dette er og korrekt oppførsel, siden den totalt ignorerer Hardware.no-linken. Det kan sjølvsagt diskuterast kva som er mest korrekt av Firefox og Opera sin måte. Jeg har siste PreRelease av version 1 til Firefox. Jeg fant ut av det, for jeg har for vane å høyreklikke de fleste linker og åpne dem slik i et nytt vindu. Det var bare en så inngrodd vane at jeg hadde glemt at jeg gjør ting slik. Så når jeg leste at dere skrev om det så tenkte jeg ikke over at jeg selv faktisk benytter "åpne i nytt vindu"-metoden vanligvis. Ignorer det nedenfor som stod i første posting: (Den tar meg til www.hardware.no Hvorfor skjer dette, og skjer det bare hos meg? !! ) Endret 2. november 2004 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå