Murty Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg har begynt å få masse virus og sånn i innboxen min, 1-2 om dagn. Det startet plutselig for en uke siden ca. Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet mitt [ Denne Melding var redigert av: Murty på 2002-05-23 16:08 ] Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Prøv sånn derre... hm.. hva er det nå det heter igjen... antivirus? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Murty skrev (2002-05-23 16:07):Jeg har begynt å få masse virus og sånn i innboxen min, 1-2 om dagn. Det startet plutselig for en uke siden ca.Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet mitt [ Denne Melding var redigert av: Murty på 2002-05-23 16:08 ] Ikke bruk outlook express. Eller aller best: ikke bruk windows. Men du vil vel bruke windows og OE. Skaff deg antivirus programvare. Lenke til kommentar
A|exander Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du leser vel ikke mail som du ikke vet hva er? Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg har og fått ca 2 om dagen til hotmailen min. Rare mailer med enda rarere avsendere. f.eks [email protected] [email protected] osv. Aner ikke hva de er/gjør, men det er rart med mailer på 130-140k uten tekst og uten vedlegg. Tittelen er som oftest "Send mail til VPN" og hvis man trykker på reply kommer <<multipart>> opp i tekstfeltet. Er interessert i teorier... Lenke til kommentar
strafix Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du får ikke hindra at det havner virus i postkassa di selv om du har et antivirusprogram. Den bare gjør så den ikke infiserer PC-en din.. Får selv 2 til 3 virus på start kontoen min hver dag.. må bare leve med det. Men beskytt deg mot virus så ikke du også begynner å sende virus til andre. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hvis du får virus-mail fra kompiser kan du jo si fra til dem. Så kan de fjerne viruset fra maskinene sine og alle blir glade :smile: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 18:59, Langbein skrev:Hvis du får virus-mail fra kompiser kan du jo si fra til dem. Så kan de fjerne viruset fra maskinene sine og alle blir glade :smile: Men vær oppmerksom på at Klez-viruset bruker en annen avsenderadresse enn den opprinnelige avsenderen. Den bruker faktisk en av kontaktene i adresseboken til den som sender mail til deg som avsender. Har opplevd å få virusmail fra ei venninne med meg selv som avsender. Gå inn på properties, og let etter "return-path". Der skal den riktige avsenderadressen stå. Send mail til vedkommende hvor du høflig informerer om at han/hun har virus, og be de installere ett oppdatert antivirusprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå