Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Masse virus i mail

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få masse virus og sånn i innboxen min, 1-2 om dagn. Det startet plutselig for en uke siden ca.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet mitt

[ Denne Melding var redigert av: Murty på 2002-05-23 16:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Murty skrev (2002-05-23 16:07):

Jeg har begynt å få masse virus og sånn i innboxen min, 1-2 om dagn. Det startet plutselig for en uke siden ca.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet mitt

[ Denne Melding var redigert av: Murty på 2002-05-23 16:08 ]

Ikke bruk outlook express.

Eller aller best: ikke bruk windows.

Men du vil vel bruke windows og OE. Skaff deg antivirus programvare.

Lenke til kommentar

Du får ikke hindra at det havner virus i postkassa di selv om du har et antivirusprogram. Den bare gjør så den ikke infiserer PC-en din..

Får selv 2 til 3 virus på start kontoen min hver dag.. må bare leve med det. Men beskytt deg mot virus så ikke du også begynner å sende virus til andre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 18:59, Langbein skrev:

Hvis du får virus-mail fra kompiser kan du jo si fra til dem. Så kan de fjerne viruset fra maskinene sine og alle blir glade :smile:

Men vær oppmerksom på at Klez-viruset bruker en annen avsenderadresse enn den opprinnelige avsenderen. Den bruker faktisk en av kontaktene i adresseboken til den som sender mail til deg som avsender. Har opplevd å få virusmail fra ei venninne med meg selv som avsender.

Gå inn på properties, og let etter "return-path". Der skal den riktige avsenderadressen stå. Send mail til vedkommende hvor du høflig informerer om at han/hun har virus, og be de installere ett oppdatert antivirusprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...