Gå til innhold

nForce 4-kort fra MSI

Anbefalte innlegg

jeg gleder meg til abit lanserer nforce 4 :)

de kom jo nettopp med nF3, jo ;-)

Men Abit med Nforce4 er like rundt hjørne.

ABIT AN8

det blir saker det :)

liker abit!

Abit hovedkort er noe for seg selv :D de er bare helt topp, sitter nå med et msi k8n neo2 som er heller dårlig :thumbdown: layouten er ræva og biosen er like ille.

Men det fungerer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er alle så keen på nforce4, er stor sjangse for at det blir som med nforce3 150gb, via k8t890 er jo nesten likt bare uten masse dill som ingen bruker, s-ata2 disker er jo ikke i butikkene ennå, og det kommer til å koste flesk!

Fordi jeg vil ha PCIe ffs! :D

Hvis jeg skal kjøpe meg ny prosessor må jeg kjøpe nytt hovedkort. PCIe kommer jo for å erstatte både AGP og PCI med alle de fordelene det fører med seg, og da vil jeg jo selvfølgelig ha et hovedkort som støtter dette grensesnittet!

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Begge kortene støtter SATA2-grensesnitt, noe som gir en teoretisk dobling av overføringshastigheten i forhold til SATA-1.

å? er det ikke opp mot dobling i praksis også?

"Teoretisk overføringshastighet" , synes jeg er en god definisjon .Subjektivt teoretisk utifra Chipset/s-ata kontrollerens ståsted -

Overføring i praksis er avhengig av enheter som tilkobles kontrolleren.Lagringsmedium/interface/bus/kontroller/drivere/software.

Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så keen på nforce4, er stor sjangse for at det blir som med nforce3 150gb, via k8t890 er jo nesten likt bare uten masse dill som ingen bruker, s-ata2 disker er jo ikke i butikkene ennå, og det kommer til å koste flesk!

Tror spørsmålet var hva som gjorde nForce4 til et bedre chipset enn K8T890 (som også støtter PCIe).

Lenke til kommentar

Tror spørsmålet var hva som gjorde nForce4 til et bedre chipset enn K8T890 (som også støtter PCIe).

Fordi VIA generelt sett har laget dårligere chipset enn Nivida. Mindre stabile og med dårligere disk ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...