Tjohei Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Begge kortene støtter SATA2-grensesnitt, noe som gir en teoretisk dobling av overføringshastigheten i forhold til SATA-1. å? er det ikke opp mot dobling i praksis også? Nei, dagens harddisker klarer ikke å utnytte den båndbredden SATA2 tilbyr. Det er akkurat som USB2 vs. FireWire, hvor USB2 har høyere teoretisk hastighet, men det viser seg at det er FireWire som er raskest i praktisk bruk. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det virker som begge disse hovedkortene benytter 24-pins ATX v2.0 (=EPS12V)-strømkontakt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Ser sånn ut ja. Fint for oss som har PSU med 24-pins kontakt. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Neida, men seriøst. En får aldri god nok kjøling. Og da mener jeg at de som er opptatt av kjøling kjøper ny vifte (eller en vannblokk) til chipsett uansett. De som bare skal "kose-overklokke" klarer seg fint med passiv kjøling. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Litt skuffa over at de velger å bruke vifte på chipsettet da... Da får du heller sette på en passiv kjøler selv da vet du, er så mange som syter om disse viftene, til og med testerene hos HW.no. Akkurat som om man skulle begynne og syte for at man må ha vifte på cpu. Vist vifta er der, så er det vell en grunn til det. Litt av poenget er at mange produsenter klarer seg med passiv kjøling, mao er ikke vifta nødvendig, og å sette på passiv selv koster tid og penger, da er det like greit å bruke en nudrelapp eller to ekstra, og kjøpe nærmeste konkurrent. AtW Ja, jeg vil heller kjøpe et hovedkort med passiv kjøling! Ekstra hazzle å styre med å bytte denne selv. Lenke til kommentar
magio Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Disse bildene er jo ikke ekte, de er fotoshopa, ivertfall SLI kortet. Se her for bevis Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Disse bildene er jo ikke ekte, de er fotoshopa, ivertfall SLI kortet.Se her for bevis dette er det iallefall ikke noe feil med: http://images.anandtech.com/reviews/video/...motherboard.jpg Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 jeg gleder meg til abit lanserer nforce 4 de kom jo nettopp med nF3, jo ;-) Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Var det ikke meningen at nforce4 chipsettet skulle komme i forrige uke? I såfall... Når kommer det da? EDIT: Trykkleif Endret 1. november 2004 av Rune_F Lenke til kommentar
GA Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Var virkelig på tide at dette kom! Lenke til kommentar
magio Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Var det ikke meningen at nforce4 chipsettet skulle komme i forrige uke? I såfall... Når kommer det da? EDIT: Trykkleif Tror egentlig ikke vi får se det i butikkene før nærmere jul Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Var det ikke meningen at nforce4 chipsettet skulle komme i forrige uke? I såfall... Når kommer det da? EDIT: Trykkleif Tror egentlig ikke vi får se det i butikkene før nærmere jul Redd for det jeg óg... Og jeg som ikke har maskin som kan dra HL2. :vræææl: [skynde seg å vente] Endret 2. november 2004 av Tjohei Lenke til kommentar
skyline Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) jeg gleder meg til abit lanserer nforce 4 de kom jo nettopp med nF3, jo ;-) Men Abit med Nforce4 er like rundt hjørne. ABIT AN8 Endret 2. november 2004 av skyline Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 jeg gleder meg til abit lanserer nforce 4 de kom jo nettopp med nF3, jo ;-) Men Abit med Nforce4 er like rundt hjørne. ABIT AN8 det blir saker det liker abit! Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 lurer på om det går greit med 20pinskontakt... noen som vet dette? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Fett fett, men er keen på Asus ass Håper ikke de lar oss vente så alt for lenge! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ja, Asus og DFI. Blir spennende å se hvordan overklokkings mulighetene med 90nm cpu`er blir på nforce4. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvorfor er alle så keen på nforce4, er stor sjangse for at det blir som med nforce3 150gb, via k8t890 er jo nesten likt bare uten masse dill som ingen bruker, s-ata2 disker er jo ikke i butikkene ennå, og det kommer til å koste flesk! Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvorfor er alle så keen på nforce4, er stor sjangse for at det blir som med nforce3 150gb, via k8t890 er jo nesten likt bare uten masse dill som ingen bruker, s-ata2 disker er jo ikke i butikkene ennå, og det kommer til å koste flesk! Fordi det er greit med PCI Express. Det er like greit å hoppe over på neste generasjon skjermkort når en først skal investere. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvorfor er alle så keen på nforce4, er stor sjangse for at det blir som med nforce3 150gb, via k8t890 er jo nesten likt bare uten masse dill som ingen bruker, s-ata2 disker er jo ikke i butikkene ennå, og det kommer til å koste flesk! Fordi det er greit med PCI Express. Det er like greit å hoppe over på neste generasjon skjermkort når en først skal investere. Jepp. Jeg skal kjøpe nytt nå, og da er det greit å smøre seg med litt tålmodighet og komme seg over på ny platform, så blir det lettere (billigere) å oppgradere neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå