Gå til innhold

fujifilm finepix s5500

Anbefalte innlegg

noen som vet om det er 3 eller 5 bilder s5500 kan ta i sekundet med seriebilde funksjon? jeg mener å ha lest at det bare kan ta 3 bilder i testen på akam, men har sett en annen plass at det kan ta 5 i sekundet.
Trur nok det er bare 3 bilder i sekunder... Har ikke sett noen steder at det er mer enn det!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Request: Er det noen som har norskhåndboken i pdf fil? En kompis kjøpte som sagt dette kamaraet via nettet men når han prøver å laste den ned fra fujifilm.no så får han opp at den ikke er kjøpt via fujifilm forhandler eller i norge. :roll:

Er kameratet kjøpt i Norge?

Lenke til kommentar

Vel den er kjøpt via en av butikkene som er i prisguiden her på akam.no. Husker ikke helt hvilket det var men når han prøver med seriekoden eller ka nå det er på kamaraet så får han ikke lastet eller sett på manualen. Ganske latterlig egentlig. Koster vist over 200kr å få manualen. :hrm:

Lenke til kommentar

Kameraet må være importert gjennom Fujifilm Norge for at brukermanualen skal kunne kastes ned. Hvis kameraet er kjøpt gjennom en utenlandsk nettbutikk (f.eks Nomatica), kan du få kjøpt en norsk bruksanvisning ved å kontakte en forhandler. Har kameraet norsk eller engelsk meny?

Nå er kameraet mitt også på vei!! Har fått leveringsbekreftelsen på mail.. Ventetiden er over!! :!:

Lenke til kommentar

hmmm begynner å irritere dette her .... melding fra itbutikken.no: Leveres 15-11-2004. Andre gangen de forandrer på lager statusen... Men skal man ha det billig, kan man ikke vente rask levering!? Bestilte også SanDisk 512 Mb...nå kan jeg knipse i dager, uten å gå tom for plass!

Lenke til kommentar

Jeg fikk kameraet mitt i dag! er fornøyd. I testen på akam stod det at det var 0,00 i utløserforsnikelse. Menes det da at bildet blir tatt i det øyeblikket du trykker på utløseren? det gjør den ikke hos meg. Er det noen innstillinger jeg må gjøre noe med?

Lenke til kommentar

Hei, er det noen andre som har opplevd at advarselen for risting av kameraet viser hele tiden? dette ikonet har vert på lcd sjermen siden jeg fikk kameraet og forsvinner ikke en gang når jeg setter det i fra meg, så det må være ett eller annet galt med kameraet. Det er også mulig å bevege på linsen med fingeren. Den sitter helt løst og lager klirrelyder hvis jeg rister forsiktig på kameraet. Er dette mormalt!?

Lenke til kommentar
Hei, er det noen andre som har opplevd at advarselen for risting av kameraet viser hele tiden? dette ikonet har vert på lcd sjermen siden jeg fikk kameraet og forsvinner ikke en gang når jeg setter det i fra meg, så det må være ett eller annet galt med kameraet. Det er også mulig å bevege på linsen med fingeren. Den sitter helt løst og lager klirrelyder hvis jeg rister forsiktig på kameraet. Er dette mormalt!?

At objektivet er litt løst er normalt på disse...Men at "risteikonet" er konstant på er feil, det skal vises når du bruker lukkertid på ca. 1/50 sek. og nedover. Det er ingen sensor i kameraet som reagerer på bevegelse, det er kun en teoretisk advarsel .

(Jeg skriver "ca.1/50" fordi jeg tar det fra hukommelsen, sjekk lukkertiden selv.)

Lenke til kommentar

Det er riktig det du sier egerstud. Har sjekka på mitt eget, og når lukkertiden er raskere enn 1/50 sek forsvinner "risteikonet".

Hvis kameraet står på auto uten at blisen er oppe, og området du skal ta bilde av er forholdsvis mørkt, kommer ikonet opp. Hvis du da retter kameraet mot et lysere område (f.eks. en lampe som lyser), vil ikonet forsvinne pga at lukkertiden blir kortere når du har mere lys.

Var dette forståelig? (Lettere å si det enn å skrive det... :hmm: )

Lenke til kommentar

Hvis kameraet står på auto uten at blisen er oppe, og området du skal ta bilde av er forholdsvis mørkt, kommer ikonet opp. Hvis du da retter kameraet mot et lysere område (f.eks. en lampe som lyser), vil ikonet forsvinne pga at lukkertiden blir kortere

Aha, du bruker "Auto", bruker kun "M" og da oppleves det aldri..Skjønner at det virker som en "sensor" da.. :)

Lenke til kommentar

Har også bestillt S5500, og har sett litt på dette med blitz.

Blitzen som Fuji har, er en slaveblitz. Dvs at den utløses av lyset

fra orginalblitzen på kameraet. Blitzen har standard blitzsko og

i tillegg følger det med en skinne for å kunne feste blitzen på

kameraets stativfeste. Det er bilde/forklaring på blitzen på fuji.no

under \digitalt\tilbehør.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det er dette et vanlig problem. Det er sånn på s5000 også.

Dette er tatt fra FAQ'en til www.s5000.net:

Wobbly Lens:

Yes, there is a minimal amount of play in the lens--do not be alarmed, it's normal. The best explanation I've seen was a poster who wondered if it's made that way so as not to wear out the lens barrel as it extends/retracts (if you were the one who posted this some time ago--please let me know who you are). Anyhow, it's normal.

Lenke til kommentar
:thumbup: Takk for innformasjonen..  Hvis jeg skal kjøpe et vidvinkel objektiv, skal det da være 55mm idiameter? Er det mulig å sette på en ny adapter ring og sette på hvilket som helst vidvinkel objektiv?

Ja, det nye objektivet må være 55mm i diameter. Det er også mulig å sette på enda en adapterring for andre objektv med større diameter.

Har du et spesielt objektiv i tankene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...