Gå til innhold

problemer etter partisjonering av HD.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen får arrestere meg om jeg tar feil, men regner med at du må slette den gjeldende partisjonen på disken for å få laget nye partisjoner.

Ikke nødvendigvis, dersom du har software som støtter det (f.eks Partition Magic), kan du resize den eksisterende partisjonen (sannsynligvis hele disken) til du har nok ledig plass til den nye partisjonen.

Lenke til kommentar

har sån halv veis fått det til no.. ved litt hjelp av Partition MAgic så fikk jeg det til.. men jeg fikk bekjed om å ta en rs etter jeg har laget partisjonen. og når pc'en slo seg på igjen og partition magiv skulle fixe partisjonene så henkte pc'en seg. og no kommer jeg meg ikke inn i windows igjen:(

noen som vet hva jeg må gjøre får å komme meg inn i windows? vil ikke/må ikke miste ghost fila mi..

Lenke til kommentar
Noen får arrestere meg om jeg tar feil, men regner med at du må slette den gjeldende partisjonen på disken for å få laget nye partisjoner.

Ikke nødvendigvis, dersom du har software som støtter det (f.eks Partition Magic), kan du resize den eksisterende partisjonen (sannsynligvis hele disken) til du har nok ledig plass til den nye partisjonen.

Er ikke det litt risikabelt?

Lenke til kommentar

Ikke risikabelt en plass. JEg har gjort det samme flere ganger baade paa system disken og lagrings disken.

Men for aa gjore alt litt lettere for man begynner, gjor folgende.

- Kjor en chhkdsk (eller et annet program som kan sjekke disken for problemer og fikse disse)

- Kjor defrag (f.eks OO Defrag eller Diskeeper)

- Igjen kjor chkdks eller et annet program som kan sjekke og fikse disken din.

- Kjor Partion Magic.

Er all plassen tatt allerede saa kan du enkelt forandre storrelsen paa en partisjon, enten hvor den starter eller hvor den slutter. Som regel legger jeg nye partisjoner mot slutten av disken uten problemer.

Naar du har resizet en partisjon saa kan du opprette en ny partisjon paa den ledige plassen.

Som regel vil PM ta dette gjennom 2-5 operasjoner, kommer ann paa hvor mange forandringer du gjor paa disken. Dette kan ta alt fra kort tid til flere timer, (avhengi av disk, samt CPU hastighet, hvordan filene er lagt paa disken osv)

Har du problemer med PM saa vil jeg anbefale (om du har mulighet til det aa kjore en chkdsk enten fra en Cd-rom eller fra en disk.

Ellers har jeg aldri vert borti noe problemer med PM, men jeg syntes det er viktig aa gaa igjennom de tingene jeg har nevnt, med mindre du er pro paa partisjonering og har tunga rett i munnen. :)

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...