fishlake Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Min Samsung 181T har vært veldig grei siden jeg kjøpte den i mars i fjor, men nå lurer jeg på om den har tapt seg mye. Jeg har problemer med å få fram detaljene i mørke partier i bilder på skjermen. Ser også på gråtoneskalaen som vises på tester hos dpreview (eksempel) at mørkest grått og svart ikke lar seg skille. Kanskje det er synet mitt som har tapt seg i stedet? Endret 1. november 2004 av fishlake Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Nå vet jeg ikke hvordan din skjerm er bygget opp mtp lyskilde. Men mindre lcd skjermer jeg har åpnet ( 8" ) har et mini lysrør som lyser opp bakgrunnen. Dette lysrøret vil naturlignok lyse svakere og svakere etterhvert som elektrodeavbrenning skjer. Hvis skjermen din baserer seg på samme prinipp så vil den definitivt bli svakere etterhvert som tiden går... Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det stemmer at LCD-skjermer mister lysstyrke etter hvert ja. Men halvannet år var litt kort tid til så merkbare endringer synes jeg. Har du prøvd å kalibrere den inn igjen? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Er ganske sikker på at LCDene holder seg lenge, det er verre med OLED skjermene. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Men, har dere noen anelse om hva som er passe alder for en skjerm å begynne miste lysstyrken? Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det skjer konstant, men bør ikke være merkbart over så kort tid. Det burde ta et par år til før det var mulig å se endringer, og selv da ville det vært en fordel med direkte sammenligning med et nytt produkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå