Gå til innhold

Politisk engasjerte som ikke vet hva noe som helst


chil

Anbefalte innlegg

Altså jeg er så lei så lei så lei! av politiske meninger/holdninger fra Rød strømper, Høyre sosser osv som ikke vet noe som helst om politikk.

 

 

Hvis jeg hadde bestemt i dette landet, måtte alle gjennom en test for å få stemmerett(velding enkel som viste at man kunne de grunnleggende tingene, som feks hva inflasjon betyr)

 

Jeg er selv høyre mann, å har et eksempel som jeg synes passer bra. Det var ei 16 år gammel jente fra Sortland(liten plass oppi nord" som ble intervjua i en eller annen avis. Hun var medlem av unge høyre å veldig engasjert(skikkelig "advokat" fitte).

 

Et par måender etter Interjuet snakket jeg med ho(kjenner ho ikke) så spurte jeg ho om forskjellige små ting, som er høyre for eller imot privatisering? er høyre for eller mot sentralstyrt økonmi. Ho kunne ikke svare på noen av spørsmålene!

 

ALTSÅ FYTTI HELVETE!!! er det muuuuuuli! du kan ikke fronte høyre å ikke vite at vi går inn for økt marketsyring. SATTAEN ALTSÅ!

 

Det samme gjelder de fleste rød strøper som galer om kvinnefrigjøring de vet jo faen ikke hva tariff betyr engang..

 

BLIR GAL!

 

NEI STEMMERETT TIL DE SOM FORTJENER DET!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at skal man først begynne å begrense stemmeretten, bør man begrense den på folk som ikke klarer å skrive.

 

"Rød strømper" og "høyre mann"? Vet du hva orddelingsproblematikken er? Dessuten er ikke akkurat kvinnefrigjøringen det største målet til "rød strømper".

 

Man kan heller ikke i dagens politikk si at rød er venstre, blå er høyre. Det er litt flere aspekter å trekke inn enn det var på 1884-tallet.

Lenke til kommentar

TLZ: Alle som har gått gjennom videregående opplæring må ha 2SAL, Samfunnslære. (Hvertfall de som tar allmen/økonomi)

Der lærer du mye om hvordan hvordan stortinget fungerer osv, i tillegg til en god del om de forskjellige politiske partiene og hva som er forskjellene på dem osv.

 

Forøvrig er jeg ganske enig med trådstarter.

Og meget uenig med SkyMarshall :p

 

Stemmeretten burde ikke begrenses, alle har rett til å tro at de er med å bestemme hvordan samfunnet styres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...