dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hei! Tok meg den frihet og satte i gang en 3D-Mark03 test her om dagen, da jeg syns maskina mi yter dårlig. Kjørte testen igjennom, og fikk til min STORE forskrekkelse KUN 3827poeng på maskina mi! Ser jo at alle andre med mitt system har fått tett opp i mot 6000! Har de aller nyeste driverene. -Omega 4.10beta -En eller annen Nforce versjon av nyere dato. -DirectX 9c her er linken til han jeg sammenlignet med. Mitt sys: AMD XP2800 Asus A7N8X (ikke deluxe) 1x512Mb ram 80Gb Wd hardisk PowerColor Radeon 9800pro (std) Noen som vet hva som kan være alvorlig galt med systemet?=S Noe sier mer at noe er alvorlig galt her!!=O Burde da få bedre score enn dette vel? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 skikkelig fjerning av eldre drivere ? sjekket alle innstillingene til kortet slik at du kjører på originale innstillinger istedenfor fsaa osv ? prøv å installer nyeste driverne fra ati.com Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 skikkelig fjerning av eldre drivere ?sjekket alle innstillingene til kortet slik at du kjører på originale innstillinger istedenfor fsaa osv ? prøv å installer nyeste driverne fra ati.com hmm.. fjerna og fjernet Uinstallerte den gamle ATI Cat 4.9 før jeg innstallerte den nye Omega 4.10Beta hvertfal. Kortet går på 100% orginale innstillinger. skal prøve nyeste drivere i morgen (har liten tru på at det hjelper men) Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Hovedkort drivere? Nvidia Nforce 5.10 drivere. Endret 1. november 2004 av dj_j0tul Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du har ikke fått 128 bits versjonen av kortet da??? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Ja, kan være du har 128bit versjonen! Sjekk dette.. Gi oss en link til det kortet du kjøpte. Endret 1. november 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Bios oppdatering pleier å gi noe bedre ytelse.. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Ja, kan være du har 128bit versjonen! Sjekk dette..Gi oss en link til det kortet du kjøpte. Altså.. Det er ikke SÅ stor forskjell mellom dem.. ihvertfall ikke 2000 poeng. Jeg får 3700 med mitt Radeon 9600 Pro (XP 2400 overklokket på Abit NF7-S V2) Så det er noe galt her, uten tvil. Endret 1. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Ja, kan være du har 128bit versjonen! Sjekk dette..Gi oss en link til det kortet du kjøpte. Nei, dette ER en 256bit versjon. Kjøpte dette kortet her for ca 3 mnd'er siden. Har alltid hatt noe tragisk 3d-ytelse på maskina, fordi jeg hadde 9200 fra starten av, men i ettertid, så har jeg funnet ut at det soleklart er noe annet også. Mange spill stopper opp litt før de går videre. I spill som feks "Lock On - Modern Air Combat" lagger spillet no inn i h**** før det går glatt igjen noen min, også lagger det som et h***** igjen Noen flere tips? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Ja, kan være du har 128bit versjonen! Sjekk dette..Gi oss en link til det kortet du kjøpte. Altså.. Det er ikke SÅ stor forskjell mellom dem.. ihvertfall ikke 2000 poeng. Jeg får 3700 med mitt Radeon 9600 Pro (XP 2400 overklokket på Abit NF7-S V2) Så det er noe galt her, uten tvil. mm, om noen visste hva i h***** som kunne vært galt Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 det kan være at kortet går halveis på feil drivere. formater pc'en å installer kun de nyeste som du vil bruke. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 cpu kjører ikke i safe mode (fsb~100), vet ikke om det er nok til å senke scoren så mye. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du har ikke fått 128 bits versjonen av kortet da??? Det kan det nok ikke være, siden Powercolor ikke lager 9800pro med 128bit minne Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 cpu kjører ikke i safe mode (fsb~100), vet ikke om det er nok til å senke scoren så mye. hehe. trukke jeg ville oppnå 2086Mhz med 100mhz fsb Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 det kan være at kortet går halveis på feil drivere. formater pc'en å installer kun de nyeste som du vil bruke. det er dette jeg tenker på også... Er alikevel leit og formatere Må nesten skaffe meg en extra Hdd før jeg gjør d. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det er selfølgelig siste utvei men det ville jo løse problemet å formatere. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Mulig det kan være ram'en som ikke er helt god. Men jeg tipper en reinstallasjon av Windows fikser det meste Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Jeg trur jeg fannt prob folkens! Kikka igjennom biosen min, og der stod "Video Bios Cachable - Enableld" Switcha den på disabled og nå har jeg dæven døtte i meg 5673 3D-Marks! :!: Skal teste maskina i noen flere spill nå... jeg SÅ det hele gikk betydelig glattere i 3D-testene. snakker om en 10-15 frames i økning der hvor du ser alle disse rom-soldatene løper om kring og skyter..! Høres det hele egentlig logisk ut? Heh, begynner å stusse jeg ass EN enkelt innstilling kan ødelegge så mye? -mE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå