LaStrada Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Hei! Tenkte å legge inn linux på den bærbare pcen min. Det jeg skal bruke den til er først og fremst til skole bruk. Skal også ha windows inne for å kunne bruke access (bruker det i det ene faget på skolen) og så klart noen spill Pcen er en 700 mhz med 256 mB ram, så det går best med 2000 og ikke XP. Hadde også vært kjekt å fått lagt inn det trådløse nettverkskortet mitt (3com ett eller annet, kan sende link senere). Har prøvd før med redhat uten å lykkes! Hadde vært kjekt å hatt internett når jeg var på skolen og brukte linux. Begynner å bli lei windows nå Men så kommer spørsmålet... Hva slags distro er bra nok for meg? Har Redhat 9, Fedora (den nyeste, men klarer ikke å brenne den ), slackware 9 og 10, debian (den nyeste) og knoppix liggende her.. Knoppix er vel ikke akkurat det beste valget her... Selv tenkte jeg at Fedora var bra nok, men klarer ikke å brenne det! Får opp en feilmelding når jeg skal brenne det! Og når jeg først klarer å brenne det, vil den ikke boote. Og etter det jeg har skjønt er vel debian det beste å bruke, men kanskje noe av det vanskligste...? Har installert det på servern min en gang, og det funka fint det. Men vet ikke hvordan jeg får i gang deskopen. Hadde nettopp redhat inne, men slutta å funke da windows skulle legges inn. Så i hvilken rekkefølge må jeg installere det? Linux eller win først? Takker for svar Edit: Skreiveleif... Endret 1. november 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Anbefaler og legge inn Windows først så Linux Og Fedora (regner med det er det du mener når du sier fendroa) er en veldig enkel og fin distro og begynne med om du ikke kan så mye! Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Okaj. Da får jeg prøve å installere det i morra (i dag... ). Edit: Glemte at jeg ikke fikk brent det... hmmmmmm... jaja, vi får se! Endret 1. november 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
dmx Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hvis du er ny begynner bør du kanskje prøve litt Knoppix.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Fedora er kurrant for nybegynnere ja. enkelt å greit, selv har er jeg sånn halveis nybegynner når det gjelder Linux, men selv har jeg nesten aldri brukt Fedora. brukte Red Hat 8.0 i sin tid. så ble det virkelig fiksings når jeg la inn Slackware 10.0 den er helt konge. beste jeg har prøvd. men siden at jeg skal sende pc`en inn til service må jeg vel fjerne Slackware for en stund har den ikke på andre datamaskiner heller. installer Fedora du, men jeg har hørt at det er ikke så alt for vanskelig å installere Debian over Internet heller. Lykke til. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Har nå fått installert windows og linux på samme pc. La inn RedHat 9, siden jeg ikke fikk brent fedora... tror det er den nye dvd-brennern min som ikke funker pga at jeg prøvde å brenne mange små-filer uten hell! Men nok om det... Sliter nå med å installere det trådløse nettverkskortet mitt! Dette kortet har jeg, 3Com 3CRSHPW196. Har finni noen steder på nettet, feks denne siden, som fikser dette. Men det virker som det funker i redhat 8, og ikke 9 etter hva jeg har skjønt. Så er det noen som har noen smarte løsninger? Vil det bli noe lettere om jeg får inn fedora, eller andre distroer? Har en gammel brenner liggende her, så jeg kan alltids få brent en annen distro hvis det blir no lettere... Og en ting til, er det noe vansklig å installere slack / debian med deskop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå