Gå til innhold

Bli sunn, step-by-step

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Jeg er med!

Trenger virkelig hjelp til å slutte med snus, samt komme meg opp i marka med ungene.

Det første jeg har gjort er å kontakte røyketelefonen. De har sendt medg brosjyrer med bilder av skadevirkningene av snus. De ringer meg 1 gang i uka og følger meg opp. Veldig bra.

Har nå prøvd å slutte i ei uke, det eneste jeg har oppnådd er å snuse enda mer. Tanken på å slutte gjør at jeg har enda mer lysst på snus. Resultatet er at jeg er pokker så sår der snusen legger seg. Kan ikke snuse nå, det gjør vondt. Er nå så sugen at jeg legger snusen under, men det funker ikke. Resultatet er at kjeften er full av snus.

I morra skal jeg slutte helt, eller kanskje jeg skal vente til Fredag, da er jeg ferdig med server 2003 testen. Det er en god dag å slutte på...Trur eg

V

Hvilke skader av snus har de oppgitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trener 5 ganger i uken på sportsclub og spiser passe sunt....ikke bare kaninfor og proteinshaker , men heller ikke grandis og 1,5 liter brus til hvert måltid. Men man skal jo leve også, og jeg har ingen ambisjoner om å ha 18" nakke og en fettprosent på 0,1

Lenke til kommentar
trener 5 ganger i uken på sportsclub og spiser passe sunt....ikke bare kaninfor og proteinshaker , men heller ikke grandis og 1,5 liter brus til hvert måltid. Men man skal jo leve også, og jeg har ingen ambisjoner om å ha 18" nakke og en fettprosent på 0,1

Proteinshake er sterkt undervurdert. Det var først og fremst etter at proteinekstrakt ble oppfunnet de første bodybuilderene kom. Den festlige karen som grunnla denne sporten var Eugene Sandow, som på dette bildet ikke har noen problemer med å holde igjen en storvokst leopard.

Dette bildet ble tatt i 1902, før de hadde kreatin, weightgainer, og bol. :w00t:

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Slik lever jeg, sunt?

Står opp 14:00 To skiver brød med skinke, agurk og tomat, og et stor glass juice

Middag 21:15: Gjerne 2 skiver brød med stekt egg og tomat bønner, ellers er pasta vanlig.

Kveldsmat 02:00: 3 skiver brød, gjerne med skinke, salami eller rekesalat

Legger meg mellom 04 og 06, jobber på kveldene.

Jogger i snitt en gang i uken, og spiller fotball i snitt en halv gang i uken. Ellers trener jeg litt sit-ups og push-ups ca 3 ganger i uken.

Har også nesten kuttet ut sukker, blir kanskje en liter cola og det sukkeret man måtte finne i div alkoholholdige drikker hver helg.

Etter jeg kuttet ut Cola daglig, samt sluttet å spise junk-food til middag har jeg gått ned 4 kg (fra 68 til 64) og jeg har ligget stabilt på 64kg i noen måneder nå.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Jogger i snitt en gang i uken, og spiller fotball i snitt en halv gang i uken. Ellers trener jeg litt sit-ups og push-ups ca 3 ganger i uken.

husker du å trene ryggen også??

jævli viktig å trene ryggen like mye som magen ellers får du etterhvert så jævli vondt i ryggen at du såvidt orker å gå.

Veldig viktig. Trener du ikke både rygg og mage jevnt vil du etter hvert få problemer med rygg eller mage, spørs hva du har "glemt" å trene. :yes:

Lenke til kommentar

husker du å trene ryggen også??

jævli viktig å trene ryggen like mye som magen ellers får du etterhvert så jævli vondt i ryggen at du såvidt orker å gå.

Veldig viktig. Trener du ikke både rygg og mage jevnt vil du etter hvert få problemer med rygg eller mage, spørs hva du har "glemt" å trene. :yes:

Oj, har ikke trent ryggen siden jeg spilte fotball aktivt.. Kanskje en ide og begynne igjen..

Lenke til kommentar

Så denne tråden og tenkte med engang at Wh1te har sett "Supersize me". Så denne filmen for et par uker siden og har siden da kuttet ned på cola (var colaholiker) og sjokolade. Godt å se det er andre der ute som innser at disse "uskyldige" tingene faktisk ikke er så veldig uskyldige. Når det kommer til fysisk trening er det noe jeg angrer bittert på at jeg ikke har tatt opp tidligere. Har ryggproblmer, og sitter nå med en ødelagt skulder etter x antall år som bilmekaniker og ensidige arbeidsoppgaver. Etter 6 ukers sykmelding og fysioterapi nesten hver dag, begynner ting å komme seg men varige skader er gjort.

Så alle nerder, Unite for a healthier life! Dette kan gjøres, men lett blir det ikke :no: Og snusen...ja den slutter jeg med når Wh1te og alle dere andre slutter :D

Edit: Andre enn meg som har våte drømmer om junkfood, cola og sinnsyke mengder med godteri etter at en har kuttet ned på faenskapet?

Endret av Bullit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så denne tråden og tenkte med engang at Wh1te har sett "Supersize me".

Etter jeg så den filmen begynte jeg for alvor å spise på McDonald's. Nå er jeg heldigvis lei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...