Gå til innhold

Bli sunn, step-by-step

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se.. For et par måneder siden fant jeg ut at det var nok sofa/PC-sitting og nok med dårlige sove- og kostvaner.

Jeg røyker/snuser ikke. Drikker lite alkohol. Har kuttet helt ut all brus, og drikker nesten bare vann, skummet melk og appelsinjuice. Har ellers kuttet ut snacks/snop o.l. og tar en spiseskje Tran hver dag (EFA-Omega, UDO's choice osv er vel bedre, men også en del dyrere). Er mer bevisst på hva jeg spiser, og spiser grovere brød og prøver å få i meg nok proteiner hver dag. Ligger vel på 2-2500 kcal per dag.

Puh.. Utenom vanlig skolegym, har jeg begynt å svømme (ikke organisert) to ganger i uken (á 75-90 minutter), og trener på treningsstudio, både styrke og kondisjon, 2-3 ganger i uken (á 1,5-2 timer).

Satser på å holde dette. Har gått ned knappe 5 kilo nå, og målet er vel 10+ kilo til :)

Burde vel ha skjerpet sovevanene og, men det er.... begrenset hvor mye det har blitt :p

Lenke til kommentar
Ligger vel på 2-2500 kcal per dag.

IIIK. Håper du trener masse :p

Ehrm.. Jeg må spise drøye 3500 kcal om dagen for å "gå i 0", hvis jeg ikke husker feil. Spiser jeg 2-2500kcal mener jeg at jeg ligger i grenseland på hvor stort forsvarlig underskudd jeg kan ha (hvis jeg trener). Ihvertfall i følge lege, Tech-Nutrition, andre kostholdssider og personlig trener.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting her.. tenker jeg skal kjøpe denne, men jeg er litt usikker på hva de mener med 1 gram per 10 kilo mager kroppsvekt? Hva er mager kroppsvekt? Og etter oppladningsperioden skal man ta 1 gram per 10 kilo kroppsvekt, altså er begge to det samme?

Jeg veier 65 kilo, skal jeg altså ta 6 og et halvt gram da eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Et bra hint for alle som vil ha en veldig lav fett prosent, og samtidig mye muskler:

Ha en dag i uka (helst i helgen) der dere spiser hva dere vil, dette øker forbrenningene, til gjengjeld må man være forsiktig med hva man spiser på hverdagene. Det er en av grunnene til at f.eks bodybuildere har så lav fettprosent.

Vil ikke det føre til mer slitasje innvendig i kroppen da? Trodde at det var enda bedre å heller spise mindre, oftere. Som ved å f.eks spise litt ca 5 ganger til dagen.. (5 måltider..)

Lenke til kommentar

Et bra hint for alle som vil ha en veldig lav fett prosent, og samtidig mye muskler:

Ha en dag i uka (helst i helgen) der dere spiser hva dere vil, dette øker forbrenningene, til gjengjeld må man være forsiktig med hva man spiser på hverdagene. Det er en av grunnene til at f.eks bodybuildere har så lav fettprosent.

Vil ikke det føre til mer slitasje innvendig i kroppen da? Trodde at det var enda bedre å heller spise mindre, oftere. Som ved å f.eks spise litt ca 5 ganger til dagen.. (5 måltider..)

Tror at "hva du vil" her betyr hvilken type mat som helst, og ikke hvor mye som helst.

Lenke til kommentar

Tror at "hva du vil" her betyr hvilken type mat som helst, og ikke hvor mye som helst.

Jepp, en såkalt "oppkarbingsdag". Dette er for å lure kroppen, slik at den bl.a. ikke setter ned forbrenningen. Dette er pga. hormonet leptin, som styrer hvor mye insulin som frigjøres. Når man går på diett går leptinnivåene ned. Med oppkarbing får man nivået opp igjen, som øker forbrenningen, gjør at kroppen lagrer mindre fett, gjør at kroppen bruker mindre energi ved å bryte ned muskler, og forsterker immunforsvaret. For spesielt interesserte, står det mer om leptin her.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Jeg er med!

Trenger virkelig hjelp til å slutte med snus, samt komme meg opp i marka med ungene.

Det første jeg har gjort er å kontakte røyketelefonen. De har sendt medg brosjyrer med bilder av skadevirkningene av snus. De ringer meg 1 gang i uka og følger meg opp. Veldig bra.

Har nå prøvd å slutte i ei uke, det eneste jeg har oppnådd er å snuse enda mer. Tanken på å slutte gjør at jeg har enda mer lysst på snus. Resultatet er at jeg er pokker så sår der snusen legger seg. Kan ikke snuse nå, det gjør vondt. Er nå så sugen at jeg legger snusen under, men det funker ikke. Resultatet er at kjeften er full av snus.

I morra skal jeg slutte helt, eller kanskje jeg skal vente til Fredag, da er jeg ferdig med server 2003 testen. Det er en god dag å slutte på...Trur eg

V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...