Gå til innhold

Bli sunn, step-by-step

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Hmm. kanskje jeg burde omformulere littegrann:

Du trenger ikke gi opp alt, selv om det kanskje kan være det lureste (i enkelte tilfeller, seff), men akkurat innen kosthold og slæfing kan det være greit å moderere litt. istedet for å døtte i seg en 200-grams sjokoladeplate, ta en bit og slapp av. Er veldig vanskelig å holde seg unna alt som er digg medmindre du sitter i en konsentrasjonleir.

Og forøvrig bfisk, at du trener 5 ganger i uka er vel en ganske god prestasjon, imo. stå på. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har å si på min usunnhet er at jeg sitter litt for mye foran PC'n og drikker litt for mye eplejuice.

Ellers spiser jeg egentlig ikke så mye godteri og drikker ca aldri brus.

Dårlig med drikking, snusing og røyking og.

Føler at jeg har hatt en meget produktiv dag etter en ganske lang joggetur til oppvarming (ca 3 km). En treningsøkt med 4 300m på ca 54 sek og 6 200m på ca 29sek. Og sykkelturen hjem til slutt.

Ellers sykler jeg opp og ned til skolen hver dag.

Lenke til kommentar

Målet mitt hadde jeg hatt nok vett til å trene/spise sunnere hadde nok ikke vært å gå ned i vekt, men heller å omgjøre litt fett til muskler. Er nesten 18 år og veier ca 90 kg og i heletatt ganske stor ;) Men å gå ned så-så mange kilo er overhodet ikke noe mål for meg.

Får vel begynne med å slutte med å småspise snop hele tia. :blush:

Problemet mitt er at jeg har vært ganske så cola-avhengig i lang tid, og bruker ofte cola for å "våkne" i hverdagen. Det tyder vel på et alt for dårlig kosthold. Hvis han der Høybråten absolutt skal styre så mye rundt helsa vår, er vel cola o.l. noe å ta tak i. Kjenner utrolig mange som er skummelt avhengig av cola.

Lenke til kommentar

Jeg hadde som nyttårsforsett å spise sunnere.

Jeg drikker nå lite cola (som oftest bare i helgene, men målet er å drikke enda mindre)

Jeg skulle spise sunnere (jeg spiser nå masse kylling (fillet) til middag og prøver å begrense grandiosa som ikke er så altfor lett..) Likevel har jeg funnet ut at jeg spiser endel snop/godterier ennå (daglig).

Jeg begynte å trene i mai eller noe. Jeg trener nå ca 5 ganger i uken. Fotball på mandager, styrke tirsdag, onsdag og torsdag samt svømming om lørdag. ;)

Pga av at jeg trener har jeg gått ned endel i vekt samt jeg har byttet ut endel av fettet med muskler. Desverre har jeg endel underhudsfett (noe som jeg alltid har hatt), men jeg ønsker å bli kvitt dette ved å skjerpe med med godterispisingen.

Vi kan jo alle slenge ut bilder for å vise treningsutviklingen i tråden. Da får vi alle en "drive"/pådriver for å virkelig skjerpe oss.. Så kan vi skrive målsetningen vi har..

edit:

Jeg er ganske liten i utganspunktet. Jeg veier nå bare 61,5 kg (veide meg i helgen) som ikke er så mye for en på 23 år..

Så målet mitt er ikke å gå ned i vekt, men bli kvitt underhudsfettet.... :hmm:

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Jeg er med deg wh1te :thumbup:

Tilbringer litt for mye til forann pc`n, jeg utsetter leksene til siste frist (selv om karaktere stort sett er høye da).

Dessuten har jeg ikke trent på flere måneder, det vil si, jeg har vel praksis talt sluttet. Føler at ting ikke er helt som det skal :(

Har bestemt meg for å skaffe meg en deltidsjobb da, tjene penger og være litt vekk fra pc`n. Dog jeg har mange gode venner jeg er sammen med blir det allikevell for mye pc. Men jeg har blitt bedre den siste tiden, det skal jeg ha, trenger bare et ordentlig "løft", hvis dere skjønner.

Foreldrene mine sier jeg må begynne og trene, komme meg mer ut.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. :hrm:

Kanskje jeg skulle oppsøke en psykolog :hmm:

Lenke til kommentar
Tilbringer litt for mye til forann pc`n, jeg utsetter leksene til siste frist (selv om karaktere stort sett er høye da).

haha. Den setningen kunne jeg og skrevet..

Jeg inså dette i sommerferien, så jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Men det å ta en jogge tur hver dag blir utsatt hele tiden. Så jeg bestemte meg for å starte med sport. Kampsport. Jepp. Og det hjelper. Har deltatt i alle treningene, og magemusklene som ble overumplet av Colaen i sommer har begynt og blomstre. Jeg har og fått en mye større muskelmasse en før :love: ..

Kampsporten jeg trener er karate, Shotokan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
og kansje røyke litt mindre

Du er født i -89 og det lurer du på? Kanskje røyke litt mindre? Kutt den helt ut du!

Apropos røyk. Russekro i helgen, trenger motivasjon for å holde meg unna røyken. Klarer jeg det, blir jeg stolt. Skal begynne å løfte vekter, sykle og løpe igjen starting as of monday.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...