Litejk Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Gå te fjells gjer jeg littegran.. litt for lite ... Sykkla litt, Stå på ski/snowboard om vinteren, og jogga trena ... jaujau. Prøv Leifen e her i dag og dan Endret 1. november 2004 av Litejk Lenke til kommentar
robB Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Gå te fjells gjer jeg littegran.. litt for lite ... Sykkla litt, Stå på ski/snowboard om vinteren, og jogga trena ... jaujau. Prøv Leifen e her i dag og dan Du står ikke på snowboard Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kunne trengt kondis og (enda ;--P) mer muskler. Stort sett driver jeg ikke med så utrolig mye usunt bortsett fra for lite fysisk aktivitet. Men count me in, sort of. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Ok, rapport for i dag: Sov fra 3 til 9. Spiste frokost 11:45, da et frokostbrød. Drakk en melk til. Spiste mitt neste måltid 16:30. 3 skiver og et glass melk. Nå spiser jeg mitt tredje, også det 3 skiver og et glass melk. 0 trening, litt leit, men jeg har gode unnskyldninger. Har forresten snust et par ganger også. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 wh1te, burde du ikke spise en smule mer? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har vurdert en lita stund å kjøpe sån trenings-sykkel av et slag. Noen som har tips til en rimelig sykkel? Er jo med jeg da.. Må bare finne på noe å trappe ned med... Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har ikke fått trent i dag enda Må skyndemeg å spise og øve til prøve sånn at jeg kan løpe meg en tur snart. Jeg har forresten også lyst på treningssykkel.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Gaaaahw, det var begredelige greier. 40 min på 4,4 km Jeg håper du gikk? Vel, joa, vekslet mellom det og å jogge. Faen, jeg har så sjukt dårlig kondis at det er helt villt. Men til mitt forsvar var det bløtt og jævlig, saule og dritt, og dårlig lys, så mange steder turte jeg ikke løpe :\ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 wh1te, burde du ikke spise en smule mer? Ikke så lenge jeg ikke trener noe særlig. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Melder meg på jeg. Spiller squash 2 eller flere ganger i uka Trener mitt eget opplegg 2 ganger i uka. Neste gang med trening blir i morgen formiddag. Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hmm.. sitter her og får litt inntrykk av at folka her driver og trener litt sånn i hytt og gevær. kanskje bare jeg som ikke ser sammenhengen, men men. Her kommer noen mer eller mindre konstruktive tips: Okej, så du vil komme i bedre form? her er en bra begynnelse: 1. Sett deg ned med penn og papir. Hva vil du ha ut av treningen din? Vil du ha bedre kondis? større muskler? litt strammere bukparti, kanskje? Uansett hva du vil gjøre, skriv det ned på papiret. Nå har du et mål å jobbe mot. Skriv nå ned hvordan du har tenkt til å komme dit du ønsker. Skal du ha bedre kondis, kan det jo lønne seg å jogge, sykle, gå lange, "harde" turer i skog og mark. Det kan også lønne seg å skrive ned noen (les: 3-10) gode grunner til at du vil trene/spise sunnere. Dette kan du ha lett tilgjengelig i tilfelle motivasjonen faller. 2. Test deg selv. Hvor langt klarer du å løpe? hvor mange kilo kan du løfte? her gjelder det å være litt forsiktig, så du ikke prøver å benke på 250 kg når du ikke har trent ordentlig før.. Resultatet kan du skrive ned på et eget stykke ark. nå vet du hva maxen din er. Dette kan du bruke som en del av et framgangsskjema. Her skriver du ned hvor mye du løper, hvor mye du løfter osv. Test deg selv en gang i måneden eller.no, så du kan se framgangen. Evt vei deg en gang i månenden, og se om du har gått ned noe. Det hjelper på motivasjonen å se at du faktisk gjør framskritt! 3. Trening og kosthold henger sammen. Eter du på mækkern 3 ganger om dagen, er det garantert at du ikke ser de samme resultatene som hvis du skulle spist fornuftige, sunne ting. (brød, frukt, sunn middagsmat med grønnsaker på. ) 4. Hvis du bare ønsker å spise sunnere, skriv ned det du spiser iløpet av en typisk uke. Ikke unnlat å skrive ned om du "bare" tar en liten bit av en sjokoladekake og lignende! Skriv ned ALT, og les igjennom resultatet. Tenk fornuftig, trenger du virkelig å spise den burgeren på torsdagen? hva med en god fiskerett på lørdagen istedetfor pizza fra Peppes? og igjen, tenk fornuftig. Du SKAL spise mat, ikke tro at å spise veldig lite er en god løsning for å gå ned i vekt. Du mister kilo riktignok, men dette tærer hardt på kroppen din, og du vil bli slappere, lettere syk o.l. Det eneste som hjelper mot slapp kondis er trening. Og likeså med pinglete muskler. vil du ha dem større, sign deg opp på et treningssenter og begynn å trene. Evt bruk utstyr hjemme, hvis du har det. Husk å variere litt innimellom, så det ikke blir kjedelig å trene. Arbeid skaper resultater, så det eneste som gjentsår er å begynne å arbeide... blås støvet av joggeskoene og sett igang! Mvh ParaNode, som nettopp har begynt med aktiv trening på treningsstudio. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Den største feilen folk gjør når de skal bli sunne/god form er å bite over for mye på en gang. Å f.eks kutte ut cola 100% vil gå for noen, men vil være bristepuktet for noen andre. (skift ut cola med f.eks røyk, snus, hamburgere osv.) Det er viktig å ta ting en ting om gangen og fase ut det gamle livet. Jeg trener aktivt, og det er hærlig å sette seg ned etter en god treningsøkt Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Melder meg på. (Har begynt for 1 til 2 månder siden da) Trener på helse studio mandag, onsdag skal kansje begynet med fradag å. Trener innebandy tirsdag 2 timer og 1 time torsdager. Kutta ut den kveldsmaten som er til tv-kos på kvelden. Røyker ikke, snuser ikke men drikker alt formye i helgene. Klarer ikke kutte ut øl'en uansett hvor mye jeg prøver. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 I april veide jeg over 100kg, nå veier jeg 88kg. Trikset mitt var å kutte ut ALT som het snop, og ellers være veldig bevisst på hva jeg puttet i meg. Spiste meg svært sjeldent skikkelig stappmett. Skulle jeg være snill med meg selv kjøpte jeg vanligvis Farris/Olden eller en eller annen brus uten sukker (Pepsi Max/ Tab eller lightbrus). Jeg drakk mye cola før, og klarte ikke andre typer. Nå er det egentlig et fett hva jeg putter i meg. Colaen er m.a.o bare en vanesak. Treningen min bestod av fotball 1,5-2timer 3-4 ganger i uken. Ikke noe annet. Regner med de fleste vet at det ikke er så lurt å pumpe jern når man skal ned i vekt (selv om det er mulig det også). Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jepp. Jeg er med. Mine mål: 1. Slutte helt med godteri midt i uka. 2. Drikke vann til middag (Et eller to glass Cola på en Lørdag skal jeg få unne meg) 3. Begynne å bevege meg litt (bl.a litt styrke trening før jeg legger meg) 4. Litt mindre lunch... et par brødskiver pluss en frukt/grønnsak.. 5. Gå ned 10 kilo.. (fra 100 til 90 hvis noen lurte).. Går det bra kanskje ytterligere 5 kilo... Hovedmålet: Å fremstå i en litt lettere figur til sommerferien neste år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg sprakk en smule i sted. Spiste litt chips. Får trene det av meg før jeg legger meg. Ikke det at jeg trenger å slanke meg, men man dauer fortere av chips. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Ville si jeg er på god vei. Drikker ikke brus Røyker ikke Spiser ikke godis Spiser variert mat Men så: Snuser jeg Drikker mer en jeg burde Blitt alt for lite trening i det siste Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Joa, joa, ParaNode, du er ikke den eneste som har peiling på trening. Føler meg såpass rutinert nå at jeg tar det uten å skrive det ned, bare. Planen var å holde fokus på kardio denne måneden, så det var forsåvidt med i planene, dette. Det er bare ikke alltid det er så lett å holde motivasjonen oppe. Velvel, det er viktig at ikke treningen dreper deg, så man må leve samtidig. Tenk litt på det! Psykisk helse er vel så viktig som fysisk. Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Nuja, Herr Bfisk, peiling har jeg ikke. Har såvidt fulgt med i teoritimene i gymmen, og lest litt selv. Meningen var ikke å virke selvgod på noen måte, men prøve å hinte til at man burde ha littegran struktur på tingene hvis man skal ha noe gjort. nytter ikke å bare dytte og dra i alle retninger når det er rett frem du skal! Tar med forøvrig også friheten til å si at hvis du vil ha et ordentlig kostholdsprogram, snakk med en ernæringsfysiolog, lege, gymlærer eller noen som har litt peiling på saken. jeg for min del kjører kun på fornuft, men regner med å måtte ty til mer profesjonell hjelp etterhvert. og, hvis ingen skjønte det, så kaster jeg også meg med på "bli-sunn"-bølgen som ruller her inne nå. og, btw, et lite hett tips: Hvis motivasjonen dropper litt når du har kommet hjem fra skole og jobb, så ta det helt med ro, og klask på deg gymskoa alikevel. Det er faktisk ikke så ille å trene så fort du kommer igang, ikkesant? Edit: ParaLeifer. Endret 1. november 2004 av ParaNode Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 *snip* Det jeg mener med motivasjonen, er at om man skal gi opp alt som er godt her i livet (natterangling, øl, god mat og slæfing), så hadde ikke jeg holdt ut. Jeg trener 5 dager i uka, og forsøker å spise fornuftig så lenge det lar seg gjøre. Men man skal også leve, så jeg har lagt bevisst lagt meg på et nivå i midten - ikke skal jeg bli toppidrettsutøver, og ikke slask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå