Egil.B Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Denne personen har ingenting med den daglige driften av Scancom å gjøre og har bedt om at den private e-post adressen fjernes. Vennligst respekter dette. Dette blir bare for DUMT. Motbevis at han ikke har noe med den daglige driften og gjør e så er det greit. Men når du kommer her og redigerer min post uten å ha noe som helst peiling på om han har noe med den daglige driften å gjøre så er det et tegn på at du OVERHODE ikke egner deg som moderator. Se selv da vel: Quote: Frode Olsen skrev følgende til min hotmail-adresse:---------Hei!Når det gjelder retur av reklamasjonsvarer, kan vi tilby deg en lik disk tilbake.Har du varenummeret på disken?__Frode Olsen----------og----------Du kan sende din defekte disk til:ScancomKirkegaten 223616 KongsbergSå vil du få en ny i retur.__Frode Olsen--------------- OK! Fotell meg da hvordan han ikke kan ha noe med Scancom å gjøre! Tror ikke du klarer det nei. Skal ikke hjelpe andre her på forumet hvis moderatorene ikke synes det egner seg her på forumet. Men hvi dere hindrer andre i å komme i kontakt med Buydirect (som ved å manipulere min tidl. post) så bryter dere retningslinjene selv, for da hjelper dere Buydirect med piratvirksomhet, så pass dine egne saker! (ble litt sur ja) [ Denne Melding var redigert av: blanc på 2002-06-20 12:45 ] Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg bestilte forøvrig noe fra Buydirect i februar i år, og disse varene fikk jeg. På ordreoversikten står det "Betalt" under Faktura-kolonnen. Men på min siste ordre på 12 266,-(korreksjon) står det ingenting under Faktura-kolonnen! Betyr dette at de ikke har registrert min betaling (satte inn pengene 23.5.02)?! Hvordan i helvete skal jeg få igjen pengene hvis de ikke en gang vet at jeg har betalt?!? Frustrert og sint! B.R. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 mailen var forresten [email protected]. Vennligst kom med et saklig argument for å fjerne den istedenfor å misbruke makten. Lenke til kommentar
tarild Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Jeg ringte Frode Johan Olsen (90 99 18 00) i dag tidlig (08:45) og spurte hvordan det gikk med driften av ScanCom/BuyDirect. Etter at han hadde fått tenkt se om et lite minutt (hørtes trøtt ut) så sa han at den som var ansvarlig for driften av ScanCom/BuyDirect var tilbake fra en liten "tur" som han så fint sa det, og at det i løpet av helga (sikkert neste uke og) så skulle han rydde opp i ordrene. Snill som jeg er så takket jeg for informasjonen og sa hade. Jeg venter nå fram til onsdag, og har jeg ikke hørt noe da så ringer jeg og krever pengene mine tilbake for varene jeg har forhåndsbetalt for. Hvis ikke blir det nok en liten tur på politistasjonen for min del. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 12:52, bowelripper skrev:Jeg bestilte forøvrig noe fra Buydirect i februar i år, og disse varene fikk jeg. På ordreoversikten står det "Betalt" under Faktura-kolonnen. Men på min siste ordre på 12 266,-(korreksjon) står det ingenting under Faktura-kolonnen! Betyr dette at de ikke har registrert min betaling (satte inn pengene 23.5.02)?! Hvordan i helvete skal jeg få igjen pengene hvis de ikke en gang vet at jeg har betalt?!?Frustrert og sint!B.R. Ring og snakk med de da vel!!. Det ser da ut som det ordner seg for de fleste som har handlet hos dem! Du kan vel snakke??? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hvordan i svarte skal jeg kunne ringe når det ikke er oppgitt noe telefonnummer på sida dems?? Ja det er blitt lagt ut tlf.nr. her, men hva med dem som ikke vet om dette forumet? De har jo ingen som helst mulighet for å kontakte buydirect... B.R. Lenke til kommentar
tarild Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Kontakt Frode Johan Olsen , Privat 22 97 03 61 og Mobil 90 99 18 00. Etter å ha snakka med han to ganger fikk jeg penga mine tilbake. Men er ikke no imponert over kundebehandlinga dems. Så heretter oppfordrer jeg alle til å ligge unna buydirect. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Er det noen som har gatt til politiet her? Buydirect ****s ut som ett useriost firma. :sad: Lenke til kommentar
hmm Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg bestilte gf4 skjermkort den 30.05.02 og avbestilte dagen etter med spørsmål om å få igjen pengene.. fikk pengene tilbake på konto den 7.06 :smile: løste seg til slutt gitt.. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-06-20 12:45, blanc skrev:Dette blir bare for DUMT. Motbevis at han ikke har noe med den daglige driften og gjør e så er det greit. Men når du kommer her og redigerer min post uten å ha noe som helst peiling på om han har noe med den daglige driften å gjøre så er det et tegn på at du OVERHODE ikke egner deg som moderator. Vedkommende person ringte meg på telefon og sa klart ifra om at han kun er medeier i selskapet, og ikke har noe med den daglige driften å gjøre. Dette er deg jeg forholder meg til. Det begynner å gå på personvernet løs når man oppfordrer til å møte opp hos personen, enten med eller uten balltre, eller ringe hjem til vedkommende privat til alle døgnets tider. Quote: OK! Fotell meg da hvordan han ikke kan ha noe med Scancom å gjøre! Tror ikke du klarer det nei. Jeg har da aldri sagt at personen ikke har noe med Scancom å gjøre? Ser at du hisset deg opp over dette, men prøv å se saken fra begge sider. Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei Howard! :smile: Etter å ha lest postingene i denne tråden synes jeg du vurderte feil! En medeier i selskapet er også ansvarlig ovenfor frustrerte kunder. Dette selskapet driver med ulovligheter og medeieren tjener penger på disse ulovlighetene. Derfor er det ingen grunn til at denne person fortjener "beskyttelse" Lenke til kommentar
MrJones Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Enig med Jesus Halten. I følge selskapsloven § 1-2(B) har deltakerne i et ansvarlig selskap et ubegrenset, personlig ansvar for selskapets samlede forpliktelser. Videre i følge § 2-4(2): Dersom kreditor ikke oppnår dekning av selskapet innen 14 dager regnet fra påkrav, kan han kreve deltakerne direkte. Det er på det rene at Frode Johan Olsen og Bård Erik Venheim er eiere og står bak driften av Scandinavian Computer ANS som Scancom Buydirect er en del av. Dermed er de også ansvarlige for driften av Buydirect. Kravene dere måtte ha mot Buydirect/Olsen/Venheim foreldes først etter 10 år så stå på! Jeg fikk pengene mine tilbake sist uke etter 6 uker, et utall e-poster til buydirect og 2 e-poster til Frode Olsen. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 08:22, Jesus Halten skrev:En medeier i selskapet er også ansvarlig ovenfor frustrerte kunder. Bestemora mi eier akskjer i Orkla og er dermed en medeier i selskapet. Skal hun måtte stå til rette når familen Olsen ikke er fornøyd med smaken på Sfinx-konfekten de fikk i julegave? :smile: Quote: Dette selskapet driver med ulovligheter og medeieren tjener penger på disse ulovlighetene.Derfor er det ingen grunn til at denne person fortjener "beskyttelse" Det handler om personvern, og vedkommende ba som sagt pr telefon om at den private e-post adressen ble fjernet. Siden dette er et forum som drives av Hardware.no er det til syvende og sist vi som må stå ansvarlig for innholdet her. Poenget er å gjøre tingene på den rette måten - og det er (for å ta et eksempel) definitivt ikke å ringe på hos vedkommende privat midt på natten. Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hehe... Syns ikke det hørtes så dumt ut å ringe på midt på natta jeg..! =) Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg skjønner hva du mener, Howard. Men det bør ikke være grunn nok til at de skal beskyttes. Til og med Forbrukerinspektørene oppgir telefonnr og mailadresser til ansvarlige personer i selskap! Og koblingen til bestemora di er jo en smule søkt men morsom Forskjellen er vel 2-3 eiere mot 4-5000 "eiere" Jeg synes man tar litt brodden av forumets verdi om man tillater kjeltringer å diktere forumet! Lenke til kommentar
MrJones Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Ja, Howard, dersom bestemoren din er deltaker i et ansvarlig selskap (ANS) står hun ansvarlig for selskapets forpliktelser. Sist jeg sjekket var Orkla et almennaksjeselskap (ASA) og det er vel kanskje bra for bestemoren din... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Ja, for Sfnix'n ekke så veldig god at det gjør noe ... :razz: Greit nok at en del av dere er sinte fordi dere ikke får tinga deres, men å henge ut privatpersoner med navn, privat email og telefonnr, og true med det ene og det andre ... minner litt om mobb-justis her. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg må faktisk si meg litt enig med Howard her, for når det brygger opp mot borgervernkampanjer med gapestokkmentalitet som fremste våpen (som kansje strider mot Norsk lov) blir det vel kansje litt banslig. Det snakkes "store kjeltringer", men vi har vel ennå ikke fått bekreftet noen politiannmelese mot dem så det er vel for tidlig å forhåndsdømme ennå. Corect me if I'm wrong. Klart jeg føler med de som har store summer (eller små) utestående, men la oss håpe det årnær sæ! I mellomtiden handler vi andre hos andre som det ikke bølger så mye rundt. God sommer! Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Pasifisten Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Noen som har sjekka websiden i det siste ???? Var nettopp inne der og OOOooops!!!! : Siden kan ikke vises Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene. -------------------------------------------------------------------------------- Prøv følgende: Klikk Oppdater, eller prøv på nytt senere. Hvis du skrev inn adressen til siden på adresselinjen, må du kontrollere at den er riktig stavet. Hvis du vil kontrollere tilkoblingsinnstillingene, velger du Alternativer for Internett på Verktøy-menyen. I kategorien Tilkoblinger velger du Innstillinger. Innstillingene skal være de samme som dem som gis av systemansvarlig for lokalnettet (LAN) eller Internett-leverandøren (ISP). Hvis systemansvarlig har aktivert funksjonen, kan Microsoft Windows søke gjennom nettverket og oppdage innstillinger for nettverkstilkobling automatisk. Hvis du vil at Windows skal søke etter disse, velger du Søk etter nettverksinnstillinger Noen områder krever 128-bits tilkoblingssikkerhet. Velg Om Internet Explorer på Hjelp-menyen for å bestemme hvilken grad av sikkerhet du har installert. Hvis du prøver å gå til et sikkert område, må du kontrollere at det er støttet av sikkerhetsinnstillingene. Velg Alternativer for Internett på Verktøy-menyen. I kategorien Avansert blar du nedover til avsnittet Sikkerhet og merker av for innstillinger for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0. Klikk Tilbake-knappen hvis du vil prøve en annen kobling. Finner ikke server eller DNS-feil Internet Explorer (Copy/paste fra siden) Noen som ikke orker mer ??? For dere som er så uheldige at dere fortsatt har utestående hos dem......... You have my deepest sympaties ! Håper for deres del atty det bare er serveren som er nede. For alle oss andres del håper jeg at de har vært fornuftige nok til å fjerne sidene for godt. Lenke til kommentar
Mr.PK Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 jeg har en defekt prosessor jeg skal returnere, hva gjør jeg nåda? noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå