keh Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 ADVARSEL! buydirect.no er et useriøst firma!! For alt jeg vet er de sikkert konkurs, eller de ansvarlige i firmaet er "borte" og dratt til Det fjerne Østen. Kort sagt: Hold dere unna buydirect.no Grunnen til jeg sier dette er at jeg ikke har mottatt varene jeg bestilte. Alt jeg har oppnådd er at kontoen min er tappet for det beløp varene kostet, og jeg har ALDRI oppnådd kontakt med dem. Smartingene har ikke telefon visstnok. Svindel blir det Politisak av! Lenke til kommentar
Kingnghia Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei! Det samme skjedde med meg, jeg har derimot avbestilt varene og håpet på pengene tilbake. Men nei,da. Ingenting går bra med denne handelen. Jeg håper det vil gå bra. Lenke til kommentar
Everlast Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei Som dere sikkert ser er dere ikke de eneste som har hatt en del problem med dette firmaet. Personlig så bestilte jeg 14 varer hos dem, betalte dagen etter(5.5), men har ennå ikke hørt noe fra dem eller sett noe til varene. Har nå vurdert anmeldelse av firmaet etter utallige mailer og oppringninger til forskjellige nummer. Men uten resultat. Tenkte bare å videresende de telefonnummerene jeg har slik jeg ikke er alene om å få litt fortgang i prosessen: Kontaktperson 1( i følge brønnøysund): Frode Johan Olsen Privat 22 97 03 61 Mobil 90 99 18 00 Kontaktperson 2: Bård Erik Venheim Privat 35 09 55 99 Mobil 92 09 71 10 Scancom: 1. 32 72 13 00 2. 93 45 95 57 Dersom en av dere oppnår kontakt med noen av disse hadde det vært fint viss dere sendte en mail til meg. Har vært i kontakt med Frode Johan Olsen, men han ville ikke snakke og bare henviste meg videre... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg tror også jeg anmelder dem. Har en død IBM harddisk som jeg vil returnere, men neida. Intet svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Har samme problemet selv... har aldri hørt et ord fra dem... Lenke til kommentar
Theater Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Snakket nettopp med Norek som er leverandør for Scancom. De har ikke mottatt ordre fra Scancom siden 2/5-02. Er stygt redd for at de 4000,- som jeg forhåndsbetalte forrige uke kanskje er tapt. Dersom de ikke vidersender noen ordre, hvorfor i h*****e er nettbutikken fremdeles åpen og varebestilling mulig? Lenke til kommentar
Everlast Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Nå har jeg akkurat snakket med Frode Johan Olsen; han sier at han har ingen ting med driften å gjør, men han mente at grunnen til at vi ikke hadde mottatt varene var at de hadde skiftet leverandør, de hadde gått fra Norek til et firma i Sandefjord. Skal ringe til ham senere i kveld dersom han ikke holder det lovet med å ordne opp.. Lenke til kommentar
Kingnghia Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Ta ham. Vi skal ha pengene tilbake. :@ Lenke til kommentar
Kingnghia Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 jeg har adressen hans hvis noen skulle finne på å gi han en liten hygge-besøk. :smile: Bare si ifra så skal jeg sette den opp [ Denne Melding var redigert av: Kingnghia på 2002-05-24 14:31 ] Lenke til kommentar
Everlast Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Dermed er min anmeldelse klar!! Etter en rekke diskusjoner med Frode Johan Olsen og Bård Erik Venheim så ser jeg ikke lenger noen utvei i denne saken og går dermed til politiet på mandag med saken (har dessuten skrevet ut en god del av innleggene her for å vise omfanget på saken).. Må bare fortelle noe morsomt som skjedde da jeg snakket med Venheim; han klarte ikke høre på meg så han slengde telefonen videre til moren(det er sikkert en liten gutt på 18 som er med her) :wink: Til alle andre som har vore uheldig med dette firmaet: anmeld http://www.buydirect.no, Frode Johan Olsen og Bård Erik Venheim. Jeg vil dessuten oppfordre alle som har blitt utsatt for svindel av Scancom gå til politiet, Forbrukerinspektørene(FBI) og TV2 hjelper deg. Da vil de sikkert legge fram alle sakene for dem samtidig (håpe i alle fall de er villig til å hjelpe) . Lenke til kommentar
Gega Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Den 2002-05-23 19:51, blanc skrev: Jeg tror også jeg anmelder dem. Har en død IBM harddisk som jeg vil returnere, men neida. Intet svar! IBM disken kan du sende direkte til IBM. mener du skal finne adressen eller ta kontakt med dem. IBM har 3års garanti på diskene sine. http://www-1.ibm.com/servers/support/machi...bp_storage.html http://www-1.ibm.com/servers/support/machi...ine_warranties/ Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 De har nå lagt ut en pressemelding om at de bytter leverandør og har litt leveringsproblemer fordi alle ordrer må "oversettes" til ny leverandør. Alle skal få varer, bedre produkt hvis produktet ikke finnes hos ny leverandør. Om dette er sant eller bare et forsøk på å få inn mer penger før de rømmer landet vet jeg ikke. Uansett er det naivt å tro at det går ann å ikke sende ut varer i 3 uker uten at noen merker det. Det må bli vanskelig å drive seriøst etter dette. Jeg har selv en betalt ordre liggende, så dette blir spennende. Bård [ Denne Melding var redigert av: ledigbrukernavn på 2002-05-26 02:51 ] Lenke til kommentar
shahin Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har også ordre liggende, betalt for 3 dager siden... Switch, Nic, Enermax PSU, kabler, rj45 tang, raid kontroller osv. Lenke til kommentar
Theater Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg var også dum nok til å forhåndsbetale. Har bestilt skjerm og skjermkort til den nette sum av 4000,- kroner. Blir spennende å se hva utfallet av dette blir. Jeg kommer til å se saken an et par dager før jeg eventuellt politianmelder forholdet. Scancom svarer fremdeles ikke på mail eller telefon så jeg føler meg ikke helt sikker på at saken order seg.. __Theater Lenke til kommentar
Everlast Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Merkelig at de ikke informerer oss kunder om dette. De har jo både telefonnummer, adresse og epostadressen vår.. http://www.buydirect.no/BD/bd.aspx?cmd=press1 Lenke til kommentar
Theater Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Ser altså ut til at det blir store omlegginger av nettbutikken i morgen den 27/5 hvis innholdet i pressemeldingen er riktig. Det betyr vel at varesortimentet deres blir endret på grunn av det omtalte leverandørskiftet. Håper de annonserte endringene trer i kraft i morgen, da er det kanskje håp om at varene våre dukker opp. Lurer bare på hvilken leverandør de kommer til å benytte seg av.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Synes det gjør rede for seg på grei måte jeg... Et lite minus med ventetid, men det har jo alle webshopene untatt psdata hatt problemer med en eller annen gang. Skjønner folk som vil anmelde. Man har jo ikke fått noe svar, men jeg håper folk besinner seg litt nåda :smile:.... i allefall hvis de ordner opp! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 jommen, hvis de hadde vært seriøse, hadde folk fått avbestille og fått pengene i retur, det er ikke opp til webshop'en å bestemme hvilket andre produkter webshop'en skal sende isteden for, bare fordi de skifter leverandør.... anmeld dem. du kan trekke anmeldelsen senere, hvis de ordner opp, men ikke vær naiv. De trenger å ta kundene seriøst, ellers kan du ikke drive butikk, det er så enkelt. Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Bestilte skjermkort fra dem i april, satte inn penger på konto og avbestilte senere. Har ennå ikke fått tilbake pengene. Trodde det bare var en forglemmelse fra dem sin side. Ser jo nå at det ikke er tilfelle. Denne pressemeldingen forklarer jo ikke at ordrer som ble avbestilt i april ikke er behandlet ennå (har ikke fått noen tilbakemelding). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå