Gå til innhold

Kraftig luftkjøler til socket939 winchester 90nm

Stigma

Anbefalte innlegg

Jeg skal akkurat oppgradere serveren min, og venter på en 3000+ winchester CPU som en kompis i statene har sendt meg. Siden disse visstnok skal klokke som bare fader tenkte jeg jeg skulle putte noen kroner i en skikkelig kjøler til den, og få litt mer ytelse ut fra den.

Siden serveren står bak en vegg fra der jeg sitter, og jeg remoter gjennom nettverket, så har det forsovidt ikke så mye å si om kjøle-løsningen bråker litt, så lenge det ikke er delta-nivå på ting. 30db er ikke et problem for eksempel.

Har planer om å bruke dette sammen med en "air tunnel" type mod, slik at kjøleren alltid har kald luft å blåse mot kjøleribbene. Det blir derfor en nødvendighet å ha de standard skruehullene som vanligvis finnes for å kunne feste standard vifter på en kjøler (enten via clips eller skruer). uten disse vil det nemlig bli veldig vanskelig å feste tunellen inn på viften.

Har noen noe gode annbefalinger? Kan kjøpe fra de fleste webshopper, inkl. microplex. Forslag både med og uten vifte inkludert er aktuelle.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris: tsja.... så mye som det trengs =) 3-400 er ikke usansynlig, om det er kvlaitet på sakene.

EDIT: Vannkjøling er ikke aktuelt fordi jeg ikke øsker å stole på en pumpe når dette er en server som står på 24/7. Greit nok at en god pumpe sikkert hadde vart meg i et år eller et par, men... like reliable som luft blir det uansett ikke. Dessuten er jeg ikek ute etter å ekstrem-klokke. Det skal tross alt være en server, så jeg vil alltid kjøre den med en god margin for stabilitets skyld.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...