Fosco Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei.. hva er IP adressen man må bruke for att xp skal være klar med en gang man er kommet inn i windows? Veit det har vært ett emne om dette før, men det finner jeg ikke Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du kan bruke 10.x.x.x eller 172.16.x.x eller 192.168.0.x Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Kan du forklare litt bedre ? Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Fant emnet endelig.. takk for hjelpen Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 15:47, JarleW skrev:Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Kan du forklare litt bedre ? Det er bare Telenor ADSL Online folk som må sette en fast IP på NIC'et. Dette siden det ikke er NIC'et som får en DHCP addresse, men PPPoE klienten (som først starter ETTER at Win er startet). Når PC'en booter, står den å venter på en IP (som den aldri får) og fortsetter ikke før den får en timeout (1 min?). Dersom de setter en fast IP på NIC'et, slipper de den ventetiden. Lenke til kommentar
golas Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Fant du det? og isåfall skulle jeg gjerne vist hvor? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 network connections->LAN->general->tcp/ip->properties->ip 192.168.0.1 subnet mask 255.255.0.0 Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Det er bare Telenor ADSL Online folk som må sette en fast IP på NIC'et. Dette siden det ikke er NIC'et som får en DHCP addresse, men PPPoE klienten (som først starter ETTER at Win er startet). Når PC'en booter, står den å venter på en IP (som den aldri får) og fortsetter ikke før den får en timeout (1 min?). Dersom de setter en fast IP på NIC'et, slipper de den ventetiden. Dette gjelder alle med ett NIC i maskinen, ikke bare de som bruker Telenor ADSL Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 19:01, dudsi skrev: Quote: Det er bare Telenor ADSL Online folk som må sette en fast IP på NIC'et. Dette siden det ikke er NIC'et som får en DHCP addresse, men PPPoE klienten (som først starter ETTER at Win er startet). Når PC'en booter, står den å venter på en IP (som den aldri får) og fortsetter ikke før den får en timeout (1 min?). Dersom de setter en fast IP på NIC'et, slipper de den ventetiden. Dette gjelder alle med ett NIC i maskinen, ikke bare de som bruker Telenor ADSL Såfremt de ikke har en DHCP server ståendes ett eller annet sted da Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 18:56, jallajalla skrev:network connections->LAN->general->tcp/ip->properties->ip 192.168.0.1 subnet mask 255.255.0.0 Sub Mask: 255.255.255.0 Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 19:01, dudsi skrev: Quote: Det er bare Telenor ADSL Online folk som må sette en fast IP på NIC'et. Dette siden det ikke er NIC'et som får en DHCP addresse, men PPPoE klienten (som først starter ETTER at Win er startet). Når PC'en booter, står den å venter på en IP (som den aldri får) og fortsetter ikke før den får en timeout (1 min?). Dersom de setter en fast IP på NIC'et, slipper de den ventetiden. Dette gjelder alle med ett NIC i maskinen, ikke bare de som bruker Telenor ADSL Nei, man trenger jo ikke å ha TCP/IP installert bare fordi man har et NIC? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Tusen takk!! Fatta ikke hvorfor maskinen var så treg etter oppstart, så jeg var nesten klar for en reinstall av xp. Trodde det var noe med en isdn-dings som jeg ikke blir kvitt. Noen som vet hvordan jeg blir kvitt den btw? ISDN-monitor heter den, kommer opp i taskbaren hver gang jeg starter opp. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du kan jo gå inn i MSCONFIG å fjerne den fra oppstarten....såfremt det ikke er en uninstall til det programmet i add/remove programs da Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Er ikke uninstall for den. Fant den heller ikke i msconfig. Husker selvfølgelig ikke hvor den kom fra, mener jeg ikke har installert den. Med andre ord så er det noe som er innebygd i XP, men er ikke sikker da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå