Gå til innhold

Erfaringer med Waterchill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har sikkert slangene fra rev 1...de var dårlige og stive...i de nye settene har de fått nye slanger som e litt stive men samtidig lette å bøye...de tåler veldig liten radius på bøyen pga stivheten og der er über praktisk for da sparer man masse slange som bare gjør loopen lengre....

Francis :D

EDIT...har samme kit som du linka til...er veldig fornøyd med det!!!!

Endret av paulinfrancis

Jeg har dette waterchill settet. Har hatt det i ett år nå. Viften til settet bråker en del dersom du kjører den på 12V. Det beste er å kjøre den på 7V, noe du kan gjøre ved å justere en jumper på koblingsboksen til settet. Veldig enkelt og greit å finne denne og ha redusert lyden til et minimum.

Pumpen bråker ikke noe særlig mer enn viften når denne er satt til 7V så støyen er ikke noe å klage på. Den bråker uansett mindre enn en illsint 80mm luftkjøler til cpu.

Er veldig fornøyd med settet som gir god kjøling og er enkelt å sette opp. Anbefaler deg å kjøpe støvfiler da viften er ganske god til å samle dette, men det gjelder vel stort sett alle vifter.

Slangene jeg fikk med for et år siden er gode, men kanskje litt stive. Måten jeg løser dette er å la varmt vann renne over de en liten stund. Når plasten får høyere temperatur så er den mye lettere å bøye slik du vil ha den.

Dette er mitt første vannkjølings sett og jeg har enda ikke opplevd en eneste lekasje fra niplene. Synes de er bra.

EDIT:

La til bilde av settet mitt i tilfelle du ikke gidder å trykke på linken.

Kom også på at du burde vite at den gjennomsiktige toppen i blokkene i mitt system ikke tåler alkoholer. Dette medfører at jeg ikke kan bruke bla. frostveske i systemet, men jeg synes ikke det er noe savn. Har nok av andre ting å fylle det med, og anti-algemiddelet som følger med er bra, men holder ikke til mer enn 3-5 fyllinger alt etter hvor mye du bruker. Har ikke lest noe så jeg vet ikke om de fremdles bruker samme materiale for å lage toppene.

post-224-1099683001_thumb.jpg

Endret av valentino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...