Gå til innhold

Erfaringer med Waterchill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De slenger med noen slanger som er ett rent helvete å jobbe med... :hrm:

Hvis de da ikke har fått nye.

? synes slangene er helt ok jeg, litt stive men det er ikke noe problem.

Har selv et set fra asetek og liker det godt, stille å fredelig, utenom pumpen, den er vel litt slitt eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Du har sikkert slangene fra rev 1...de var dårlige og stive...i de nye settene har de fått nye slanger som e litt stive men samtidig lette å bøye...de tåler veldig liten radius på bøyen pga stivheten og der er über praktisk for da sparer man masse slange som bare gjør loopen lengre....

Francis :D

EDIT...har samme kit som du linka til...er veldig fornøyd med det!!!!

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar

Jeg har dette waterchill settet. Har hatt det i ett år nå. Viften til settet bråker en del dersom du kjører den på 12V. Det beste er å kjøre den på 7V, noe du kan gjøre ved å justere en jumper på koblingsboksen til settet. Veldig enkelt og greit å finne denne og ha redusert lyden til et minimum.

Pumpen bråker ikke noe særlig mer enn viften når denne er satt til 7V så støyen er ikke noe å klage på. Den bråker uansett mindre enn en illsint 80mm luftkjøler til cpu.

Er veldig fornøyd med settet som gir god kjøling og er enkelt å sette opp. Anbefaler deg å kjøpe støvfiler da viften er ganske god til å samle dette, men det gjelder vel stort sett alle vifter.

Slangene jeg fikk med for et år siden er gode, men kanskje litt stive. Måten jeg løser dette er å la varmt vann renne over de en liten stund. Når plasten får høyere temperatur så er den mye lettere å bøye slik du vil ha den.

Dette er mitt første vannkjølings sett og jeg har enda ikke opplevd en eneste lekasje fra niplene. Synes de er bra.

EDIT:

La til bilde av settet mitt i tilfelle du ikke gidder å trykke på linken.

Kom også på at du burde vite at den gjennomsiktige toppen i blokkene i mitt system ikke tåler alkoholer. Dette medfører at jeg ikke kan bruke bla. frostveske i systemet, men jeg synes ikke det er noe savn. Har nok av andre ting å fylle det med, og anti-algemiddelet som følger med er bra, men holder ikke til mer enn 3-5 fyllinger alt etter hvor mye du bruker. Har ikke lest noe så jeg vet ikke om de fremdles bruker samme materiale for å lage toppene.

post-224-1099683001_thumb.jpg

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...