Magnum p.i. Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Heisann, På min Nokia 6600 har jeg vanligvis et 5 år gammelt Netcom simkort og Active Talk abbonement, dette har fungert strålende helt til nå. Tidligere i kveld satte en kamerat inn sitt Telenor ringkontant kort for å sjekke om han hadde fått noen meldinger, det hadde han ikke, men han brukte sitt kort til å ringe én samtale. Da jeg satte tilbake mitt eget Netcom kort fungerte alt tilsynelatende fint, jeg kunne ringe uten problemer. Men når jeg forsøker å sende meldinger får jeg bare feilmeldingen: "Sending av melding mislyktes! Tekstmelding: Ugyldig telefonnummer. Sjekk nummeret og prøv igjen" Nummeret er selvfølgelig ikke ugyldig, jeg har forsøk å sende til mitt eget nummer, mitt andre nummer, en venninne av meg og foreldrene mine. Alt er like ugyldig som det andre. Jeg har sjekket at jeg har riktig meldingssentralnummer også, Netcom sitt er +4792001000 som ligger inne på mobilen fra før av. Alt skal være i sin skjønneste orden. Når jeg setter simkortet mitt i en annen telefon er det ingen problemer med å sende, bare denne Nokia 6600'en. Når jeg bruker noe så jalla som et ACN Mobile-simkort sender den meldinger som om det ikke er noen morgendag, men ikke med det Netcom kortet jeg vanligvis bruker.. Er det noen som har noen tips? Endret 31. oktober 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 .....da jeg byttet tilbake fra ACN til Netcom kortet funka alt som normalt igjen....rare greier.... Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 har ikke annen forklaring enn at software kan ha klikket Lenke til kommentar
serber Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hei.. det samme skjedde med meg.reiste til serbia på ferie,tok sim kortet derfra,skullle sende melding,fikk feilmelding.prøvde å ringe-feilmelding. probleme ligger hvis du setter på - "lås hvis sim byttes"! bare slå den av og den funka. håper dret hjalp Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 "Lås hvis sim byttes" var ikke valgt. Hvis den var på syns jeg isåfall det var en elendig lås. For jeg tok imot samtaler og ringte ut flere ganger før jeg oppdaget av den ikke ville sende meldinger. Men takk for forslaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå