Gå til innhold

FPS problemer ny pc

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny hardware, men jeg får ikke max fps i counterstrike.

Fikk med noen spill, får ikke bra fps her heller.

Skjermkortet er geforce 6800 gamer edition 256, 1024 mb twinmos pc3200 ram, p4p800-e hovedkort som støtter 8x agp, 2.4 ghz p4 northwood processor (eneste som var på den gamle pcen utenom harddisc)

noen som vet hva problemet kan være ?

Hilsen Rune Gundersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, har du på vsync? (synkroniserer frameraten med Hz på skjermen... (Eller tar jeg helt feil? Husker ikke :p ) ) vSync vil nemlig som regel ta ned FPS'en til hva du har som refreshrate på skjermen.

Uansett er riktig det ^Th0mas^ sier.. de gamle korta var best på CS, tru det eller ei :p

Lenke til kommentar

hmmm, kanskje derfor jeg kun får 60fps i call of duty og live for speed? hmmm, dog tror jeg det er noe mer galt her, for det er ofte at fps en synker ned til 40, kanskje helt ned til 30 og. Specs i signaturen, skal da ha bra nok data. Kan det være strømforsyninga som ikke leverer nok?

3 store harddisker, skjermkort som krever mye, to DVD spillere, vifter osv. Tror ikke PSUen er helt som den egentlig burde være.

Lenke til kommentar

Jeg merket fps-svikt om jeg kjører store oppløsninger (1600*) i spill med mitt oppsett også, fant ut via task manager at det var msmsgs.exe som var problemet. Det begynte å bruke 50% av cpu hvert 3. minutt eller noe av en eller annen grunn. Fjernet prosessen vha en metode jeg fant på google, etter det er alt bra. Ellers er det nok vsync som er problemet om du ligger på 60 fps stabilt i alle spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...