Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett med trådløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du skriver inn en av følgende dns adresser i TCP/IP protokollen skal det fungere:

DNS adresser:

130.67.60.68

130.67.15.198

193.213.112.4

Er du sikker på det :blink: For det første er det vel egentlig bare plass til 2 dns adresse... Og for det andre... Hun må gjennom routeren, derfor må det være ipadresssen til routeren som skal stå der... Som er (utifra jeg forstår/lest) 192.168.0.1

Lenke til kommentar

Men... Dersom du nå har internett på den ene pc'en og de har kontakt med hverandre og nettet vil jeg tippe at det ligger i routeren! Har du stillt alt riktig i routeren? Har du vært inne på ruteren og gjort noen innstillinger der? Dersom du vil inn på routeren: Start internettexplorer og skriv inn 192.168.0.1. Da vil det komme opp ett logon rubrik... Brukernavn=admin Passord=*tomt* dersom dere ikke har satt noe selv viss ikke er det det passordet dere har satt ;)

 

Kjør wizard... Da burde det gå!

Lenke til kommentar

Ok. Nå har jeg prøvd flere nye ting uten hell.

 

Jeg har stilt inn IP på følgende måte:

Ip adress: 192.168.0.40

Subnet mask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1

 

Primary Dns Server: 192.168.0.1

Secondary DNS server: 130.67.60.68

 

Jeg prøvde å pinge 192.168.0.1. Det var Vellykket.

Dermed prøvde jeg å pinge www.vg.no. Mislykket.

 

Så prøvde jeg å koble til ruteren. Gikk inn i internet explorer å skrev inn 192.168.0.1 . Men neida. Der fikk jeg ikke kontakt selv om jeg kunne pinge den!

 

Jeg fikk kontakt med 192.168.0.1 med PC1.

 

Hva er dette ?

 

Nå skjønner jeg ingenting. Wizard tror jeg ikke var noe valg i ruteren, men jeg skal sjekke dette opp nermere.

Lenke til kommentar

Sjekk i routeren at du ikke har MAC filtrering påskrudd (alternativt en eller annen form for kryptering). Skru av alt sånn og sjekk om du kommer på nett da. Gjør du det kan du stille inn sikkerheten etterpå. Om MAC filtrering er på må du passe på at MAC adressen på WLAN kortet ditt er på tillatt listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...