Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett med trådløs


Anbefalte innlegg

Oppsettet:

Telenor ADSL

Trådløst punkt koblet til ADSL-modem

PC1 er koblet til med kabel

PC2 skal kobles til trådløst

 

Problemet er kun PC2

Driverne til W-lan er installert å fungerer. Har Very Good på signal quality.

Når jeg åpner Local area connection står det at jeg er koblet til med 11MBiT hastighet. Dette må være til det trådløse punktet regner jeg med.

 

Problemet er at pcn ikke kommer på nett. Det hele fungerte helt til jeg skulle installere SP2. Da greide jeg å fjerne alle innstillingene og nå får jeg det altså ikke til å funke igjen. Har prøvd alle veiviserne jeg har kommet over uten hell.

Når jeg prøver ipconfig /release og renew så får jeg bare feilmelding. Når jeg trykker repair på tilkoblingen får jeg feilmelding om at ip ikke kan fornyes.

 

Trenger hjelp. har liten erfaring med trådløs. Har prøvd med proxy.online.no:8080 under proxy instillinger uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AKkuratt samme har skjedd her, etter jeg installerte SP2, har sittet lenge å lett etter en løsning på det, virker som at det er et ganske utbredt problem med få løsninger.. har mer eller mindre gitt opp nå og begynt å bruke kun kabel :|

 

du får sikkert "Limited og no connectivity" du også?

Lenke til kommentar

Limited og no connectivity fikk jeg også første gangen jeg satt i d-linken etter at jeg innstallerte den nye programvaren. Men nå står det ikke det lengre. Står at jeg er tilkoblet 11MBits. Very good signal quality. Men pcn på nett ? nei!

 

Steike hvor irriterende. Jeg er rådvill.

Lenke til kommentar
Hvilken IP får PCen? Er det isåfall på rett nett?

 

Du kan jo forsøke å still inn IP selv, med en rett IP (Kan sikkert finne ut hva den skal ha fra den som er kablet) og så setter du APet som gateway?

Hørtes ut som et godt forslag, men hvordan stiller du inn IP selv og hva er APet ?

Lenke til kommentar
Hvilken IP får PCen? Er det isåfall på rett nett?

 

Du kan jo forsøke å still inn IP selv, med en rett IP (Kan sikkert finne ut hva den skal ha fra den som er kablet) og så setter du APet som gateway?

Hørtes ut som et godt forslag, men hvordan stiller du inn IP selv og hva er APet ?

Du stiller ip selv ved å:

 

Høyreklikke på "Network Connections" => egenskaper => Høyreklikk på "Local Area Network" => dobbelklikk på "Internett Protocol (Tcp/ip)" => "Use The Following IP Address:" => Så må du gå på den andre maskinen for å finne 'mønsteret' for ip'en(dLink har 192.168.0.xxx), SUb Netmask pleier å være 255.255.255.0, Default Gateway = ip'en til router/switch.

 

Så må man trykke "Use The Following DNS server addresses:"=> Preferd DNS server: ip til router/switch. Den andre lar du stå tom.

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd litt frem og tilbake.

Først gikk jeg inn på PC1 hvor internett fungerer.

Der fant jeg følgende adresser i TCP/IP egenskaper:

Ip adress: 192.168.0.139

Gateway: 192.168.0.1

Subnet mask: 255.255.255.0

 

Den eksterne IPen var (ut mot nett): 83.109.202.*

 

Jeg dro da ned til den andre PC2 å satt inn følgende data:

Ip adress: 192.168.0.140

Gateway: 192.168.0.1

Subnet mask: 255.255.255.0

 

Preferred DNS server: 192.168.0.1

 

Dette fungerte ikke.

Jeg prøvde imidlertid å PINGE 192.168.0.139 og 192.168.0.1. Begge var vellykket så jeg har kontakt med punktet oppe i andre etasje.

 

 

Noen som kan fortelle meg hvordan dette skal være eksakt ? Jeg er grønn på dette området....

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Dersom du setter på "motta ip automatisk". Så trykker du start=> Kjør=> "cmd" => "ipconfig"

 

Hva kommer opp på skjermen? Det beste hadde vært om du tok "prinstscreen" eller kopierte nøyaktig hva som sto der!

 

En venn av meg hadde sansynligvis fått ett virus som gjorde slik at han mistet filen(e) som gjorde at han kunne ha ip o.l... Han hadde de samme symtomene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...