sjonglering.com Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 hey.. jeg startet opp PC-en i dag. den funket ikke.. jeg komm ikke innpå windows.. så prøvde jeg å starte PC-en i sikkerhets modus . det gikk. så skrudde jeg den av startet den på nytt den kom ikke innpå igjen. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Gi oss litt mer informasjon så kan vi kanskje hjelpe. Hvis du har gjort systemforandringer eller innstalert drivere så er "systemgjenoppretting" det letteste alternativet. Husker ikke hvordan du starter opp dette i Win 9x, men i Windows 2000, Windows ME og Windows XP kan du gjøre dette i windows. Se etter systemgjenoppretting (system restore). I Win 9x må du gjøre noe i DOS. _________________ Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM :: GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB :: Creative SB Live! Player 5.1 :: TT Volcano 7+ :: [ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-05-23 15:57 ] Lenke til kommentar
sjonglering.com Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 jeg bruker win 98.. jeg la det inn for en uke siden ca. jeg la inn alle drivere . men lyd kortet la jeg inn for 3 dager siden. må jeg foramatere.. ?? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 prøv og resette skjermoppløsningen på følgende måte. 1. start opp i sikkerhetsmodus og høyreklikk på skjermen og velg egenskaper, velg så skjerminnstillinger velg laveste oppløsning og farge. 2. start opp igjen i vanlig modus. Dette skal nå gå ann. høyre klikk på skjermen og gå inn på egenskaper og skjerminnstillinger igjen. sett nå opp oppløsningen til 800x600 i 256 farger. 3. restart igjen. og juster oppløsningen og fargene til der hvor du vil ha dem. dette er tungvint men det har virket for meg på flere maskiner mange ganger. Lenke til kommentar
sjonglering.com Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 det gikk dessverre ikke. må jeg formatere dataen da?? hvilken windows synes dere jeg burde bruke? xp eller 98?? noen andre måter å løse problemet på?? uten å formatere? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du kan prøve å reparere Win98 ved å installere det en gang til over den nåværende. Har fungert fint for meg (Mye morsomt var det da jeg la engelsk win98 oppå den norske!) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Gjør som jeg sa: "prøv systemgjenoppretting". Du kan enten formatere, og innstalere XP(hørtes ut som om du hadde det), jeg ville ihvertfall valgt XP framfor Win 98. Søk etter "systemgjenoppretting"(mulig stavefeil her :smile: ). Hvis du har engels versjon kan du prøve "system restore". Spør gjerne noen andre som har Win 98 om de kan hjelpe deg å finne kommandoen du må skrive for å starte systemgjennoppretting. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: sanoj_20 skrev (2002-05-23 16:00):Gjør som jeg sa: "prøv systemgjenoppretting". Så vidt jeg vet er det bare WinXp så har det alternativet. Kanskje Win2k, men tviler. Installer heller WinXp hvis du har det. Er litt enklere en WinXp og er mye mer brukervennlig synes jeg. sikkert mange som er uenig med meg i det ;-D Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 15:20, sjonglering.com skrev:hey.. jeg startet opp PC-en i dag. den funket ikke.. jeg komm ikke innpå windows.. så prøvde jeg å starte PC-en i sikkerhets modus . det gikk. så skrudde jeg den av startet den på nytt den kom ikke innpå igjen.hva skal jeg gjøre? I sikkermodus lastes windows uten noen drivere - derfor ingen lyd og dårlig skjermoppløsning.. Ergo er det sikkert en driver som som skaper problemet. Prøv å fjern lydkortet fysisk fra maskinen (evt i kontrollpanel/system hvis mulig) Og start PC'en på nytt... Hvis samme problem oppstår, forsøk med andre kort hvis innstallert.. Mulig jeg er helt på jordet, men kanskje verdt et forsøk... Lykke til Ha en super kveld! MEN - Siden du ikke har lagt det inn for mer enn 3 uker siden har du sikkert ikke rukket å legge inn så mange programmer og annet stæsj.. Mitt råd er å kjøre inn XP - Har gjort den oppgraderingen selv og har et mye mer harmonisk forhold med min PC nå Lenke til kommentar
JMW Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 16:16, WebKnight skrev:Mitt råd er å kjøre inn XP - Har gjort den oppgraderingen selv og har et mye mer harmonisk forhold med min PC nå Jeg har også gjort den oppgraderingen selv og har et mye mer harmonisk forhold med min PC nå mao: installer xp... :wink: Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei , Jeg vet ikke feilen , men det kom sånn me meg før , og jeg vet ikke hva brudern gjor for og få det vekk.... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 16:15, B|Real skrev: Quote: sanoj_20 skrev (2002-05-23 16:00): Gjør som jeg sa: "prøv systemgjenoppretting". Så vidt jeg vet er det bare WinXp så har det alternativet. Kanskje Win2k, men tviler. Jeg har vært boti systemgjenoppretting i Win 98, Win ME og Windows XP. Alle er gode på slike problemer hvor man bare kommer inn i sikkermodus(gjerne driverfeil). Så det så! :smile: Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 16:31, SirAnderz skrev:Hei , Jeg vet ikke feilen , men det kom sånn me meg før , og jeg vet ikke hva brudern gjor for og få det vekk.... Så ikke svar da... :smile: Lenke til kommentar
Dj-dalby Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Det kan hende at du mangler noen drivere i selve windows config systemet. det kkan hende at noen filer som himen eller config filer har fått skadet eller ikke fungerer helt riktig. Det jeg hittil etter så lite informasjon fra deg, ville jeg ta og skjøre scandisk ifra dos.... :smile: LYKKE TIL :smile: Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: sanoj_20 skrev (2002-05-23 16:00):Gjør som jeg sa: "prøv systemgjenoppretting". Jeg tror du mener kommandoen "scanreg /restore", den gjenoppretter registeret fra et valgt tidspunkt. Hvis du vil prøve dette, starter du med en oppstartsdiskett, og skriver "scanreg /restore", uten hermetegnene. Jeg garanterer ikke at det virker, men det er vel verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 18:12, Haaland skrev: Quote: sanoj_20 skrev (2002-05-23 16:00): Gjør som jeg sa: "prøv systemgjenoppretting". Jeg tror du mener kommandoen "scanreg /restore", den gjenoppretter registeret fra et valgt tidspunkt. Hvis du vil prøve dette, starter du med en oppstartsdiskett, og skriver "scanreg /restore", uten hermetegnene. Jeg garanterer ikke at det virker, men det er vel verdt et forsøk? Der har du det! :smile: Lenke til kommentar
corwax Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 hvis det ikke gikk..! start maskina i sikkerhetsmodus. gå i kjør og skriv "msconfig"..hvis du ikke har lagret gamle instillinger der så er det ingenting annet å gjøre enn å prøve å legge inn hovedkortet på nytt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå