Gå til innhold

Min hjemmesid-hva synes du?


Anbefalte innlegg

Dere begynner sikkert å bli lei mine hva synes du poster men vedder på at ingen av dere fikk en perfekt web første gangen.

 

Uansett jeg vil gjerne vite hva dere synes om denne siden http://www.sarajnews.com/norsk/

 

det er jeg som har kodet/laget siden, men en av kompisene til pappa som har lagt contenten (jeg får 500 i måneden for det lol)

 

Javamenyen blir der uansett hva dere synes med mindre dere har en ikke 4kb javabasert råd.

 

Edit: ikke råd- alternativ

Edit: prøvde å validere det for jeg mener at en w3-valid side ser grei ut i alle lesere men. Problemet er at jeg får 30 feil i validering :cry:http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...rsk%2Findex.htm

men jeg skjønner ikke noe av det der, har jeg gjort noe feil?

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menyen

Den er fin, men altfor bred. På denne måten blir det et problem å trykke på undermenyen som kommer fram, siden man må bevege musa horisontalt rett bortover et godt stykke.

 

Jeg syns også den var for bred rent designmessig.

 

Typografi

Typografien var ikke altfor mye å skryte av. Øk skriftstørrelse et lite hakk, line-height bør minst være 150%, samt skru ned kontrastnivået en smule, dvs. ha heller en mørk grå farge på teksten.

 

Det med first-letter var heller ikke helt vellykket IMO. Prøv å skru ned størrelsen.

 

Layout

Det hele er pressa sammen, og det er ikke noe whitespace overhodet. Dette er med på å lage et rotete inntrykk av siden.

 

I FF havner dessuten den høyre kolonnen et hakk nedenfor, mest sannsynlig fordi det ikke er nok plass til den ved siden av de andre.

 

Header

Denne likte jeg ikke noe særlig, dessverre. Tre bilder satt sammen rett ved siden av hverandre, uten noe særlig mer enn det. Når denne i tillegg er mye smalere enn ramma, blir det hele ikke særlig pent.

 

Kode

Sett clear:both; på <hr>, slik at bildene ikke havner utenfor sine respektive bokser.

 

Koden ser ellers grei ut, men jeg ser at du bruker <br> til å lage mellomrom mellom avsnittene dine med. Dette er feil. Bruk margin i CSS.

 

 

 

 

Du har fortsatt mye å jobbe med som du ser, men jeg tror dette kan bli bra. Jeg vil presisere følgende: LUFT ER VIKTIG!

Lenke til kommentar

Ugh, syntes nok jeg kjente igjen "Dynamic Drive Fade-in Scroller" fra mine glansdager som web-ødelegger ja. Fjern den! ;)

 

- 33 valideringsfeil.

- Übergrim header. Sammenklemt og skjærer med resten av siden.

- Ekkelt med de store, røde forbokstavene i alle avsnitt.

- King Size google-annonser. Med mindre du tjener masse penger på dem anbefaler jeg at du gjemmer dem bort/fjerner dem, for de tar seg dårlig ut her.

- Samtlige divs ser kastet-på-plass ut. Alt for lite margin og padding. Rotete.

Lenke til kommentar

Rammene rundt innholdet er ikke heeelt rett ved siden av hverandre. Varierer en pixel eller noe. Ikke mye, men nok til å irritere litt. Ser kanskje mer på det senere. Første inntrykket er at i denne siden er det ikke lagt ned mye arbeid. Du har brukt ferdig ting som den javamenyen, men ikke tilpasset den til siden din. Ser uferdig ut. Det den er kanskje?

Flagget og bilde på motsatt side ser sammentrykt ut. Hvorfor ikke ha dem helt ut til sidene av rammen?

Lenke til kommentar

Ting og tang jeg opplever:

- design er det vel lite av, men det er ikke håpløst heller ;)

- jeg får horisontal rullefelt her i FireFox, og jeg kjører i 1152x864

- siden feiler i FF, reklame-div'en brytes og kommer nederst til venstre under alt innhold

- javascript-menyen som har slik popup til underlinker ser feil ut i FF

- meny'en virker litt for bred synes nå jeg

- headern har jo fine bilder, men ble på en måte slengt rett på veggen :)

- ikke brukt tables, noe som er bra :D

 

Har bare testet siden i FF, her er ihvertfall en liten skjermdump:

post-76-1099255550_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Skal jobbe med feilene og lære av kritikken. Men jeg har problemer med valideringen. Hvorfor i alle dager er det feil å skrive </p> selv om jeg har en begynelse <p> eks: <p>MEg</p> men det er feil??

 

Edit: Når det gjelder renhet så prøver jeg å holde den så ren som mulig, problemet er at det er en avislignende side, det krever at siden må ha innhold og bilder. Men jeg skal prøve å hlde den så ren som mulig, dessuten jeg satte overflow: scroll; på .content diven så siden ser lav ut men jeg kan ha så mye jeg vil i contenten

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...