Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BlueCom og Linux - tilkoblingsprotokoll?

Anbefalte innlegg

I morgen, hvis ting går som det skal, vil jeg få overgang fra Telenor ADSL til BlueCom ADSL.

I samtale med BlueCom fikk jeg vite at BlueCom ikke bruker pppoe, stemmer dette?

Og hvordan skal jeg da få koblet meg på nett med min Linuxboks som server?

Vil det være nok å rett og slett bare gjenstarte maskinen etter overgangen?

Jeg spør her fordi jeg gjerne vil være litt på forkant av eventuelle problemer, mens jeg enda er i stand til å søke svar via min nuværende internetforbindelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvordan oppfører BlueCom koblingen seg i forhold til min iptables og masquarading.

Jeg må jo selvsagt kunne henge en drøss med andre maskiner på denne koblingen :smile:

Er det noen endringer jeg må foreta i mitt firewallscript (rc.firewall) i forhold til et vanlig "Telenor oppsett"?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 15:13, obotron skrev:

Ingen problem. Bluecom kjører en tilnærmet lan løsning. Plugg ledningen i NIC, og sett kortet til å spørre om IP fra dhcp. Lettere blir det ikke!!

Flotte greier, takk for svar :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 15:16, Zorbas skrev:

Og hvordan oppfører BlueCom koblingen seg i forhold til min iptables og masquarading.

Jeg må jo selvsagt kunne henge en drøss med andre maskiner på denne koblingen :smile:

Er det noen endringer jeg må foreta i mitt firewallscript (rc.firewall) i forhold til et vanlig "Telenor oppsett"?

Jeg må vel sikkert endre alle instanser av "ppp0" til "eth0", men utover det, er der noen tilleggendringer jeg bør være oppmerksom på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...