Gå til innhold

Ny rimelig stille pc

Anbefalte innlegg

Hei, driver og prøver å sette opp forslag til en rimelig stille stue pc.

Har plukket ut disse komponentene hos Komplett, og prisen så langt er ca 102000,-

Har dere forslag til andre komponenter for å få en stille pc til omtrent samme pris, eller er dette et brukbart oppsett?

* Antec SLK3700BQE Miditower, Sortm/350W Strømforsyning

* PAPST Vifte 120x120x25mm (26db)

* Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

* AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHzSocket 754, 512 KB cache, OEM

* Thermaltake TR2 M6 CPU-Kjøler Socket745/940, 3400+ (21db)

* Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MBKit w/two matched Value Select 512MB

* Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA8MB cache 7200RPM

* Asus V9999 GeForce 6800GT 128MB DDRAGP, TV-Out, DVI, Retail

* Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x SortIntern Bulk (PX-116A)

* NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sor tBulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

* Arctic Silver 5 XL Termisk Pasta 12Gram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut, men kanskje du burde vurdere et vifteløst skjermkort ? Sapphire Radeon 9600XT Ultimate el. 9800 Pro Ultimate er i så tilfelle gode valg.

Sjekk også ut silentpcreview.com for mer info om stille produkter.

Som tidligere sagt er JVC motoren i Samsung HD mer støyende enn NIDEC motoren, så får du tak i den er det bra, selv om du nok ikke vil høre spesielt mye forskjell, ihvertfall ikke dersom du kjører strikk-oppheng på hardisken.

Lykke til !

Endret av NoMoreNoise
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan den strømforsyninga er, men jeg vil sjekke at den ihvertfall har 12cm vifte.

Grafikkortet er vel ikke det stilleste i gata nei... Uten at jeg har hørt det selv.

Hva skal du med DVD-spiller og DVD-brenner?

12g kjølepasta?

Ved korrekt påføring vil du bruke ca. 0.1g per CPU
Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

754/745 lett å gjøre feil :blush:

Den store Papst vifta er for kabinettet, og det skal visstnok være ganske lydløst det antek kabbet.

Mest for office/internett, men også en del spilling og billedredigering på amatørnivå.

Noen som vet om Powercolor er i ferd med å lage Ultimate edition for x800/x700 serie? Eller noen andre x700/x800/6600(gt)/6800 som er stille men yter sånn nogenlunde?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selvklart er skjerkort med vifter bedre enn de uten, som regel. For hvis de har vifte tyder det på at de utvikler mer varme grunnet bla. bruk av mye ressurser(watt/volt) som da igjen gir ytelse.

Ble litt dårlig forklaring men...

Om det er en lønnsom investering kommer jo ann på hva du skal bruke det til. Hva som er prioritering. Er det egentlig en investering i de hele tatt å kjøpe skjermkort.

Lenke til kommentar

v9999 serien er kjent for å lage MYE bråk (ifølge en dansk side)

Jeg har selv ett Asus 6800 Gamer Edition 256MB skjermkort.........støy? hvor?Link?

Jeg har store problemer med å hele tatt høre skjermkortet mitt (se specs for resten av oppsett).....min Northq King Kong strømforsyning BRÅKER i forhold...

Til Trådstarter: Go for it :thumbup:

Mvh

Lenke til kommentar
v9999 serien er kjent for å lage MYE bråk (ifølge en dansk side)

Jeg har selv ett Asus 6800 Gamer Edition 256MB skjermkort.........støy? hvor?Link?

Jeg har store problemer med å hele tatt høre skjermkortet mitt (se specs for resten av oppsett).....min Northq King Kong strømforsyning BRÅKER i forhold...

Til Trådstarter: Go for it :thumbup:

Mvh

Jeg har samme problem som deg. Min NorthQ bråker veldig i forhold desverre.

Selvom den skal holde seg på mellom 17 og 19db, bråker den over ALT annet.

en ting er fint med Asus kortene: De har et program som heter SmartDoctor du kan styre vifta med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...