FXDC Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvordan instalerer jeg driver fra Ati ? Fint om noen tar seg tid til å svare da jeg ikke får det til og er fersk på Linux . Har lastet driver men får ikke instalert den .Har lest meg fram til hvordan det skalgjøres på Ati sine sider , men det virker ikke . Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hva har du prøvd? Hva virker ikke? Litt mer detaljer vil kanskje gi deg et svar! Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dette kan bli et stooort problem. Se på linuxquestions.org - der er det sikkert 50 threads om akkurat det. Jeg og slet litt med det samme når jeg brukte SuSE, driveren ble installert, men opengl akslerasjon var ikke aktivert, uansett hvor mye jeg loadet fglrx Men i slackware skal det funke en anelse bedre :!: Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dette kan bli et stooort problem.Se på linuxquestions.org - der er det sikkert 50 threads om akkurat det. Jeg og slet litt med det samme når jeg brukte SuSE, driveren ble installert, men opengl akslerasjon var ikke aktivert, uansett hvor mye jeg loadet fglrx Men i slackware skal det funke en anelse bedre :!: SuSE gir jo ut spesiallagede drivere for SuSE, og de funker uten problemer i det hele tatt... Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Takk for innleggende deres . Prøver en annen distro så ser jeg hvordan det går . Har virkelig lyst på et alternativ til Windows , samt at det er gøy å prøve andre ting enn det man er vant til . Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Dette kan bli et stooort problem.Se på linuxquestions.org - der er det sikkert 50 threads om akkurat det. Jeg og slet litt med det samme når jeg brukte SuSE, driveren ble installert, men opengl akslerasjon var ikke aktivert, uansett hvor mye jeg loadet fglrx Men i slackware skal det funke en anelse bedre :!: SuSE gir jo ut spesiallagede drivere for SuSE, og de funker uten problemer i det hele tatt... Ikke hos meg nei :!: Sykt mye tull med det. Først og fremst måtte jeg være i runlevel 3 som root, så måtte jeg ut med en helsikes liste med commands. Fugte guiden fra et eller annet forum. Driveren er installallert, jeg kan til og med finne en av known bugs'ene, men 3d accel funker ikke... EDIT=> samma hvor mangen ganger jeg prover a skru pa 3D accel i x configgen (faens english layout pa tastaturet >:-( Skifter innimellom pga at jeg bruker et heimesnekret shell i windass...) Endret 1. november 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Dette kan bli et stooort problem.Se på linuxquestions.org - der er det sikkert 50 threads om akkurat det. Jeg og slet litt med det samme når jeg brukte SuSE, driveren ble installert, men opengl akslerasjon var ikke aktivert, uansett hvor mye jeg loadet fglrx Men i slackware skal det funke en anelse bedre :!: SuSE gir jo ut spesiallagede drivere for SuSE, og de funker uten problemer i det hele tatt... Ikke hos meg nei :!: Sykt mye tull med det. Først og fremst måtte jeg være i runlevel 3 som root, så måtte jeg ut med en helsikes liste med commands. Fugte guiden fra et eller annet forum. Driveren er installallert, jeg kan til og med finne en av known bugs'ene, men 3d accel funker ikke... EDIT=> samma hvor mangen ganger jeg prover a skru pa 3D accel i x configgen (faens english layout pa tastaturet >:-( Skifter innimellom pga at jeg bruker et heimesnekret shell i windass...) Du må laste de ned fra SuSE sin FTP... ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/suppleme...TI/suse91/fglrx Gjør ferdig steg 2, og kjør så "fglrxconfig", ATi's konfigurasjonverktøy for driveren. Så reboot... Ja, driveren funker faktisk ikke før jeg rebooter på min maskin (har noe med agpgart å gjøre) Endret 1. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Vi kan takke ATI som ikke gidder å gi ut skikkelige drivere for annet en windows (ikke 100% der heller) Nesten gang kjøper jeg nVidia. Det oppfordrer jeg alle til å gjøre, hvis ikke ATI fikser drivere av samme kvalitet som hovedkonkurenten Endret 1. november 2004 av Os|r|s Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dette kan faktisk høre litt rart ut, men ATI har faktisk et eget verktøy for å sette opp X riktig. Med nVidia sin driver må man gå inn i denne filen manuelt. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det viser jo bare at ATI feilprioriterer, hva skal man med et konfigurasjonsverktøy når sluttresultatet er dårlig? Nei, her trives vi med å redigere xorg.conf manuelt, og få et godt resultat. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det viser jo bare at ATI feilprioriterer, hva skal man med et konfigurasjonsverktøy når sluttresultatet er dårlig?Nei, her trives vi med å redigere xorg.conf manuelt, og få et godt resultat. Jeg sa aldri at ATI-driverne ga et godt ytelsesresultat, for det gjør de ikke. Når det kommer til linux-utgaven av Doom 3 er ATI-kortene ubrukelige. Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Ja nå har jeg instalert Mandrake 10.1 på nytt . Har nettopp instalert mitt første program som er Opera 7.54 . Men jeg sliter med Ati driverne ennå . Har lest på Ati sine sider at jeg må laste ned Check.sh å kjøre dette programmet for å finne ut hvilken driver versjon jeg skal ha . Dette får jeg ikke til . Har nå prøvd verjon 4.3.0 og 4.2.0 men får beskjed om at det er mislykket pga konflikter med "lib" ettelerannet. Hva er det jeg gjør feil ? Jeg har ikke fått til å instalere fra konsoll . Hva er det som er kommandoen der for å få det til ? Takknemlig for hjelp her Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Ja nå har jeg instalert Mandrake 10.1 på nytt . Har nettopp instalert mitt første program som er Opera 7.54 . Men jeg sliter med Ati driverne ennå . Har lest på Ati sine sider at jeg må laste ned Check.sh å kjøre dette programmet for å finne ut hvilken driver versjon jeg skal ha . Dette får jeg ikke til . Har nå prøvd verjon 4.3.0 og 4.2.0 men får beskjed om at det er mislykket pga konflikter med "lib" ettelerannet. Hva er det jeg gjør feil ? Jeg har ikke fått til å instalere fra konsoll . Hva er det som er kommandoen der for å få det til ? Takknemlig for hjelp her Bare sånn et tips på veien: Du har helt sikkert XFree 4.3.0 eller bedre, eller det er ikke x.org i Mandrake nå? Endret 3. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Dette er en feilmelding jeg får : nstallasjon mislykket: file /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 from install of fglrx-4.3.0-3.14.1 conflicts with file from package libxorg-x11-6.7.0-2mdk Hva må jeg gjøre her ? Noen tips ? På forhånd takk Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Dette er en feilmelding jeg får :nstallasjon mislykket: file /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 from install of fglrx-4.3.0-3.14.1 conflicts with file from package libxorg-x11-6.7.0-2mdk Hva må jeg gjøre her ? Noen tips ? På forhånd takk Ser ut som du bruker x.org. Her er jeg ikke sikker, men må man ikke haxxe litt mer for å få ATi driverene til å funke i x.org? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg måtte bare endre navn på filen XF86Config-4 til xorg.conf, så fungerte ATI-driverne. Jeg bruker Slackware 10. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg måtte bare endre navn på filen XF86Config-4 til xorg.conf, så fungerte ATI-driverne. Jeg bruker Slackware 10. :!: Ikke verre nei Jaja, da tok jeg helt feil. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Må vel knote litt for å få riktig tegnsett osv? Mått iallefall jeg sist jeg installerte de jævla ati-driverne på fedora core 2 Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Fant en fin guide her : http://www.rage3d.com/content/articles/atilinuxhowto/ Denne må jeg teste EDIT: Jeg fikk det til Endret 4. november 2004 av erikoi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå