erre Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hver gang jeg skal starte pc'en min slår den seg av igjen når jeg kommer til post 49 på hk'et! Post 49 står det i håndboken: 1. Calculate total memory by testing the last double word of each 64k page. 2. Program writes allocation for AMD K5 CPU. Så ser jo ut som det muligens er cpu det feiler noe. Pc'en går som en drøm hvis resetter bios. Men kjett å gjøre det hver gang jeg starter maskina. Men den liker ikke att jeg saver til bios forså å slå av maskina. Forså å starte den opp igjen. Jeg har gjort de jeg kan gjøre. Tatt av komponentene på hk mange ganger uten hell. Også prøvd forskjellige innstillinger inne i bios. Tenkte også at en flash av bios ville hjelpe, men dengang nei. Er det hk'et som det er feil med, eller er det cpuen som er litt vrang? Har også testet forskjelli ram. Jeg har: Abit av8-3rd eye hk Amd 64 3500+ Corsair twinx 2x 512 mb 4000pro ram Jeg har mere enn sterk nok strømforskyner så det er ikke problemet! Noen som har vært borti noe lignende, eller kan hjelpe? Endret 31. oktober 2004 av erre Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det kan jo være CMOS-batteriet. CMOS-batteriet er det sølvfargede litiumbatteriet som sitter på hovedkortet, som BIOS lagrer all informasjon om hardware i. Sjekk om batteriet er utgått. Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det kan jo være CMOS-batteriet. CMOS-batteriet er det sølvfargede litiumbatteriet som sitter på hovedkortet, som BIOS lagrer all informasjon om hardware i. Sjekk om batteriet er utgått. hæ? dessuten er HK nesten nytt. det er jo en 64bits cpu han har.. Lenke til kommentar
erre Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Det kan jo være CMOS-batteriet. CMOS-batteriet er det sølvfargede litiumbatteriet som sitter på hovedkortet, som BIOS lagrer all informasjon om hardware i. Sjekk om batteriet er utgått. Hvordan sjekker jeg om det er utgått? Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ved å se på batteriet. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ved å se på batteriet. SE på batteriet?? Står det liksom expiration date? Skal vel litt til for at batteriet er utgått?? Du har prøvd å ta ut batteriet, vente litt, og så sette inn igjen? Lenke til kommentar
erre Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har tatt ut batteriet ja.Uten att det hjalp Men synes det ermerkelig at det er batteriet som er gåen alt nå Lenke til kommentar
erre Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Endelig fant jeg det ut Det var faktisk batteriet :!: Takker så meget for hjelpen Johan123321 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå