T-mac1 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hei! Jeg har kjøpt en 3Com ruter. Jeg skal slå på wep-kryptering, men da må jeg også velge noen slags passord: Slik står det: WEP encryption type: 128 bit encryption [b]Select key generation method: - Manual Key Entry - 3Com Encryption String - ASCll - Passphrase[/b] Hva skal jeg velge her? TAkker for alle svar. Endret 31. oktober 2004 av T-mac1 Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) uansett hva du velger her vil det komme innlegg om hvor dårlig wep-kryptering fungerer og om hvor lett dette er for gubben og gamla i nabohuset å hacke.... Endret 31. oktober 2004 av gudesen Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Er bare å velge passphrase, det blir vel uansett gjort om til en 128bits streng så det burde ikke ha noen stor betydning, bortsett fra hvis noen klarer å gjette den da EDIT: Og ja, som gudesen antyder, WPA er bedre hvis routeren har støtte for det, men WEP er langt bedre enn ingenting, og er nok nok så sant du ikke har onde naboer, og da vil du nok uansett merke det raskt. Endret 31. oktober 2004 av wizzcat Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 uansett hva du velger her vil det komme innlegg om hvor dårlig wep-kryptering fungerer og om hvor lett dette er for gubben og gamla i nabohuset å hacke.... For dette hjalp jo veldig mye.. bruk passphrase du, lage eget passord. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) uansett hvor dårlig dette er så kan du bare kjøre en Passphrase (bare pass på at de er like i begge ender ) Endret 31. oktober 2004 av Angelboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå