?? Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis man skal ha en PC som det ikke skal spilles på, den skal kun brukes til kontorbruk samt litt videoredigering. Trenger man da et eget skjermkort og eventuelt hvilket anbefales? Eller er det nok med et hovedkort med integrert skjermkort? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 siden du nevner videoredigering vil jeg nok anbefale matrox eller lignende. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis man skal ha en PC som det ikke skal spilles på, den skal kun brukes til kontorbruk samt litt videoredigering. Trenger man da et eget skjermkort og eventuelt hvilket anbefales? Eller er det nok med et hovedkort med integrert skjermkort? Jeg ville gått for skjermkort på hovedkort kun, hvis du ikke skal spille men det kan være kjekt og ha skjermkort så kanskje kjøpe et billig et Lenke til kommentar
?? Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Det er det med videoredigering jeg tenker på... Noen med erfaringer fra slike ting som vet om skjermkortet trenger noen spesielle spesifikasjoner? Du som nevner Matrox, har du noen begrunnelse og jeg går utfra 32MB holder? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det er det med videoredigering jeg tenker på... Noen med erfaringer fra slike ting som vet om skjermkortet trenger noen spesielle spesifikasjoner? Du som nevner Matrox, har du noen begrunnelse og jeg går utfra 32MB holder? matrox har spesialisert seg innen andre kategorier enn spilling ( da nvidia og ati ). Spørs hva for "videoredigering" du prater om.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Videoredigering (hvertfall "normal" hjemmeredigering) stiller ikke krav til skjermkort, men det er fint å ha CPU-kraft, mye minne og diskplass. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Videoredigering (hvertfall "normal" hjemmeredigering) stiller ikke krav til skjermkort, men det er fint å ha CPU-kraft, mye minne og diskplass. er det jeg ville frem til.. Lenke til kommentar
?? Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 OK, takk for svar Går nok inn under normal hjemmeredigering Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Krever ikke videoredigering en del MB av skjermkortet da? Et integrert skjermkort har vel kun noen få MB videominne.. Eller bommer jeg ? Til vanlig kontorbruk skal nok ikke et integrert skjermkort skape noe som helst problem.. Endret 31. oktober 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Et integret skjermkort kan bruke i hvertfall 128MB av system minnet.... Det er faktisk økonomisk og ytelsesmessig ansvarlig (mener jeg) å kjøpe HK uten integret skjermkort til og med til en kontor maskin. Eks. så koster et 9200SE med 128MB minner ca. 400,- 128MB system minne koster ca 200,- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 JEG76: Jeg kan ikke tenke meg at et integrert skjermkort bruker 128 MB under vanlig kontorbruk. Lenke til kommentar
Snask Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 JEG76: Jeg kan ikke tenke meg at et integrert skjermkort bruker 128 MB under vanlig kontorbruk. Det er vel ikke akkurat han skriver. Integrete skjermkort får vanligvis 8 eller 16mb av systemminnet via bios(kan stille i bios), men enkelte drivere (f.eks intel sine) tillater skjermkortet å bruke mer ram _hvis_ det trenger. til trådstarter: kjøp hovedkort med integret skjermkort Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Vil anbefale deg et Matrox Millennium P650. Det er et meget godt kort til video-redigering. Bra støtte for flere skjermer, hvis du trenger det, og noe av den beste kvaliteten du får på 2D output. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå