Gå til innhold

19 benq Lcd, men


petruska

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisan... jeg lurer på noe som vanlig å det er : jeg har som heading viser en bencq 19 Lcd skjerm og kjører oppløsning på 1280x1024 men hvilken Frekvens er best å velge ? jeg har 3 valg å d er 60Hz, 70Hz og 75Hz :p

så vidt jeg kjenner til kjører alle lcd'er på 60hz ? ( correct me if im wrong ) :hmm:

Lenke til kommentar
Heisan...  jeg lurer på noe som vanlig å det er : jeg har som heading viser en bencq 19 Lcd skjerm og kjører oppløsning på 1280x1024 men hvilken Frekvens er best å velge ? jeg har 3 valg å d er 60Hz, 70Hz og 75Hz    :p

så vidt jeg kjenner til kjører alle lcd'er på 60hz ? ( correct me if im wrong ) :hmm:

Det er feil ja. Min Samsung Syncmaster 710N f.eks, 17", kjører 75 hertz glatt. De felste over 15" klarer mellom 60 og 75 Hertz..

Lenke til kommentar
Heisan...  jeg lurer på noe som vanlig å det er : jeg har som heading viser en bencq 19 Lcd skjerm og kjører oppløsning på 1280x1024 men hvilken Frekvens er best å velge ? jeg har 3 valg å d er 60Hz, 70Hz og 75Hz    :p

så vidt jeg kjenner til kjører alle lcd'er på 60hz ? ( correct me if im wrong ) :hmm:

Det er feil ja. Min Samsung Syncmaster 710N f.eks, 17", kjører 75 hertz glatt. De felste over 15" klarer mellom 60 og 75 Hertz..

Det er ikke feil. ALLE LCD-er har anbefalt Hz satt til 60, men kan settes opp til 75, noe høyere enn det støttes ikke. Tror det skal være lite å hente i å øke hertzen (med mindre du sitter og gamer på CRT hele dagen, for så å game en time på LCD, da vil du sikkert se forskjell)

Lenke til kommentar

Med 60Hz endres bildet 60 ganger i sek. Hvert bilde vises i 1/60sek = 16,6ms. Største fargeendring er jo fra svart til hvitt eller motsatt. Og responstid på skjermer regnes fra svart til hvitt og tilbake til svart igjen. For å føge med på oppfriskningshastigheten må skjermen da ha en responstid på 33,3ms eller bedre. Det klarer de fleste, og således kan en tro at høyere oppfiskningsrate kan være en fordel. På den annen side var jo oppfriskningshastigheten satt så høy på crt for at ikke øyet skulle oppfatte flimringen. Det problemet har en ikke med lcd. Det er derfor ikke vits med høyere oppfriskningsrate enn hva programmene dine pusher på med. En film vil jo være 25 eller 30 Hz, og det er jo valgt fordi høyere enn det følger ikke øyet med på alikevel. Spill kan jo kjøres på høyere fps enn dette, men her er nok gevinsten mer i "skrytefaktoren" enn i reelt bedre bilde.

 

BTW: Mener å huske at Doom3 skulle få låst framerate på 60Hz i enginen, men vet ikke om det ble sånn til slutt. Tanken bak dette var ihvertfall genial. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...